Г-н Мюлер, drupa 2012 затвори врати. Как бихте обобщили представянето на компанията на търговския панаир?
Много съм доволен от представянето на компанията на drupa 2012. Начинът, по който нашите експерти обясняваха на посетителите за нашите решения, беше много добре приет. Приветствахме посетители от целия свят на нашия щанд и обратната връзка беше изключително позитивна.
Имахте възможност да разговаряте с множество клиенти директно. Какви ключови точки бяха обсъждани?
Направи ми впечатление, че на drupa 2012 много от доставчиците показваха начини печатната продукция да бъде оптимално представена, да бъде направена колкото се може по-уникална, така че да се откроят предимствата на печата в сравнение с дигиталните медии. Ето защо много от дискусиите бяха преди всичко за днешните изисквания на пазара. Фокусът е все по-малко върху отделната машина и все повече върху цялостната система, което стана много ясно и от нашето представяне на drupa.
Също така забелязах, че клиентите търсят решение не само за днешните изисквания, но и за утрешните и за вдругиден. Нашите клиенти търсят сигурност на инвестицията в среда, която се променя по-бързо днес, отколкото преди.
Организаторите на drupa отчетоха спад от около 20% на броя посетители през тази година в сравнение с 2008 г. Наблюдавахте ли подобна негативна тенденция и на щанда на Muller Martini?
Изключително сме доволни от броя на посетителите, който беше съвсем малко под този от 2008 г. Нашият щанд беше много добре посетен, особено по време на многобройните демонстрации.
Успехът на търговския панаир може да се измерва не само по броя на посетителите, но и по обема на продажбите. Какви са Вашите резултати в това отношение?
След като влагаме толкова много, за да покажем нашата иновативна сила и пазарни възможности, разбира се, че искаме това да доведе до продажби. В това отношение drupa беше успешна за нас. Реализирахме продажби на всички континенти и на развиващите се пазара като Бразилия и Китай по-специално. Освен това компании, работещи на традиционни пазари като Северна Америка и Европа, също инвестират в наши системи. Доволни сме да видим, че нашите MMServices модули се възприемат добре от клиентите. Много от тях са решили спонтанно и са закупили пакет услуги от нашия щанд.
Статията е публикувана в брой 3 / 2012.