Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Ново начало за Ксерокс България ЕООД

  •  
  •  
  •  
  •  


полиграфия: Г-н Киряков, от началото на тази година, Вие сте новият директор на Ксерокс България. Моля най-напред да се представите накратко за нашите читатели от печатарската гилдия, които не Ви познават.

Огнян Киряков (О. К.): Кариерата ми има два етапа — първият е в сферата на телекомуникациите, а вторият, който обхваща последните четири години, е в сферата на управлението на документи и полиграфията, имайки предвид работата ми в Xerox. Започнах кариерата си в БТК, където въведох първата обществена пейджинг система в България. След две години работа в БТК се преместих в Мобиком, където започнах като мениджър по стратегически маркетинг.

През следващите осем години и половина преминах през редица длъжности. Последната ми позиция беше директор „Регионални дейности”, където отговарях за 2/3 от компанията, за всички служители в страната, както и за цялото портфолио от услуги на фирмата. Един ден прочетох обява за вакантна позиция в Xerox, кандидатствах и след пет кръга събеседвания бях избран за победител. Така, преди четири години, се присъединих към екипа на Xerox. Първоначално започнах като директор „Обслужване на клиенти” за Югоизточна Европа. След вътрешно географско преструктуриране на Xerox, регионът беше разделен на две части. Така България попадна в групата на Ксерокс Евразия. Това е най-динамично развиващият се пазар за корпорацията, с главен офис в Москва, където ми предложиха да се заема с маркетинга на следпродажбеното обслужване на клиентите на Xerox в един огромен регион, включващ 28 държави — от Балтийските страни до Казахстан и от Владивосток и Монголия до Балканите. С това се занимавах две години. В края на миналата година получих предложение да се върна в България като управител на Ксерокс България.

полиграфия: Преминали сте през голяма школа...

О. К .: Да, това беше голям опит за мен — видях различни бизнес модели. Работата в Мобиком ме сблъска с английския модел на управление. След това, докато отговарях за Централна и Югоизточна Европа в Xerox, видях европейски модел на управление, но със силен американски привкус. В Москва също беше различно. Навсякъде има специфики, които са доста по-различни от това, което виждаме тук. Но, действително, всичко това много ме обогати.

полиграфия: На кой модел на управление отговаряме ние, в България?

О. К .: В България, естествено, съществува „българският модел”. Той е различен, уникален. Работата в офиса отговаря на местните реалности — хората са такива, каквито са — ние сме много по-различни от руснаците, от скандинавците, от англичаните. Общото е американският начин на работа — на високи обороти, поставяне на ясни цели, отчитане на тримесечие, преследване на резултати, като висококачественото обслужване на клиентите е издигнато в култ. Но всичко това е пречупено през българския модел, който по-скоро отговаря на средиземноморския модел на работа. Става въпрос за влагане на повече емоции в работата, създаване на приятелски отношения с клиентите и в офиса, търсене на повече гъвкавост в работата.

полиграфия: На какво се дължат промените в Ксерокс България, на които сме свидетели от началото на годината насам?

О. К .: В момента сформирам свой собствен екип, защото за мен служителите и партньорите са най-важният капитал на фирмата. Без подходящ отбор, не бих могъл да постигна набелязаните от мен цели. Наложи се подмяна на хората, защото Xerox отдавна завърши един етап от преориентирането си от компания за копирни машини в истинска IT компания в глобален мащаб.
Освен това в момента приключваме процеса на затваряне на директния модел за продажби и преминаване към индиректния, т.е. продажби изцяло през партньори. Това изисква нови умения у
хората, нов екип, с нови качества. Тази е причината, започвайки работа тук, да подменя изцяло
досегашния търговски екип.

полиграфия: Значи ли това, че Xerox иска да трансформира имиджа си на компания, изобретила и произвеждаща копирни машини?

О. К .: Трансформацията е факт отдавна. Глобалната концепция за преориентиране на фирмата е продиктувана от развитието на цифровите технологии, които вече присъстват навсякъде в живота на нашите клиенти. Xerox от дълго време произвежда само цифрови машини с изключително богата функционалност. От години фирмата се е специализирала в обработката на документи и консултирането на клиенти. В областта на полиграфическите решения също сме се фокусирали изцяло върху цифровите технологии, базирани на собствени разработки и иновации.

полиграфия: Посещавайки за първи път ПринтКом тази година, с какви впечатления останахте от това браншово изложение? Беше ли то успешно за вас?

О. К .: Беше ми много интересно — това, което най-много ме впечатли беше, че видях как всички участници са „посветени” на тази индустрия, те дишат и живеят с нея — независимо какво продават — дали големи машини за офсетов печат, дали за дигитален, или за ситопечат, дали пружини за папки или малки гилотини... У всички тях забелязах някакъв „блясък” в очите от това, че те „живеят” с полиграфическата индустрия.

Ксерокс България традиционно участва на това изложение чрез свои партньори. Тази година бяхме представени от Адком и Зебра. Зебра е най-новият ни партньор, оторизиран за продажба на оборудване и услуги със специализация в областта на „graphic arts”, както наричаме машините за
полиграфически печат.

Изложението беше изключително успешно за Ксерокс България. Според мен, съвпадението на няколко фактора доведе до постигнатите много добри резултати. Единият е пускането на пазара, в края на миналата година, на новия ни модел за цветен дигитален печат DC 250 — една машина, която дойде да замени изключително успешната DC 12, която вече е легендарна на българския пазар за цифров печат.

Дълго време чакахме появата на нейния наследник — и това е именно DC 250. През изминалите месеци от нейното пускане тя набра нужната скорост и, заедно с подкрепата и усилията и от наша страна, се получи добрият резултат — по време на изложението и последващите две седмици
бяха продадени десет такива машини. Това е голям успех за нас и се дължи на точното съвпадение на много фактори, не само на добрия продукт. Първо, имаме много добри партньори — Адком и Зебра са изключителни професионалисти в областта на цифровия печат — познават го брилянтно. Второ, имаме вече и мениджър, който отговаря специално за развитието на това направление — инж. Мирослава Цветанова, която също е отличен професионалист. Освен това, предложихме промоционално безплатни отпечатъци при закупуването на такава машина. Мисля, че цялата тази съвкупност от фактори спомогна да се стигне до този добър резултат.

полиграфия: Коя е най-продаваната машина на Xerox в България?

О. К .: За тази година определено вече можем да кажем, че, в полиграфическия клас за цифров цветен печат, това е DC 250. В областта на малките, многофункционални машини, за малки офиси и домашно ползване (SOHO — Small Office Home Office), това е PE 114.

Xerox отсъстваше от този сегмент, но от около две години може да се проследи нашето силно завръщане. За средния клас най-продавана е WC 123. Сега пускаме на пазара една нова машина, която се нарича Worкcentre 7132 — ELAN — чернобяла машина, която има възможност за печатане в
цвят. Тя е разработена, за да отговори на тенденцията за преминаване от чернобяло в цвят, валидна и за офисния печат. С нея даваме възможност на клиента да избира кога да печата или копира в чернобяло и кога в цвят с възможност за пълен контрол на разходите.

полиграфия: Как осигурявате сервизното обслужване на клиентите си?

О. К .: Смятам, че нашият сервиз е най-добрият в страната. Това не го казваме ние, а нашите клиенти и партньори. Това е една от причините много от тях да предпочетат Xerox — защото знаят, че избирайки тези машини, няма да имат проблеми със след продажбеното обслужване. Самите ние поддържаме екип от специалисти, отговорни за машините с висока производителност. Сервизното ни покритие на машините от среден и нисък клас е основано на партньорски договори. Работим със значително количество партньори и реално разполагаме с над 100 точки в цялата страна за сервизно обслужване на клиентите на Xerox.

полиграфия: Кои са вашите дистрибутори и партньори в страната?

О. К .: Наши дистрибутори са Дигикс, Солитрейд, Компютър 2000 и Панда. В областта на офис оборудването наши партньори са фирмите МВМ, АДЛ, Интелинет, Колбис, Булгранг, Балканкопи,
Атласком, Престиж Бизнес и Инфогард, които се намират в София и имат клонове в цялата страна,
както и Темпус 2000, която се намира във Варна. Адком и Зебра са нашите партньори в областта на полиграфическото оборудване и при тях винаги може да се получи професионална консултация в областта на цифровия лазерен печат.

полиграфия: В каква посока предстои да се развива фирма Xerox, като производител, и в каква — Ксерокс България, като неин представител?

О. К .: Един от приоритетите ни със сигурност ще бъдат „graphic arts” машините. Смятам, че Xerox са безспорен лидер в тази област, с почти 100%-ен дял. Мисля, че 2006-та година ще бъде „годината на DC 250” и тази машина ще повтори успеха на DC 12. Всичко това е резултат от експертизата на Xerox, високотехнологичните разработки, доброто позициониране на продукта, всяко едно от тях, отговарящо и дори изпреварващо развитието на пазара. Имам предвид това, че животът стана много по-динамичен и услугите също вече трябва да са много по-бързи, а на тези изисквания отговаря цифровият печат — кратки тиражи, бърза изработка и високо качество. Нашето оборудване задоволява изискванията на съвременния начин на живот и забързания бизнес.

Една от амбициите ми тук е за развитие на сегмента за цветен цифров печат, защото там съществува изключително голям потенциал. Фирмите, предлагащи полиграфически услуги трябва все повече да отговарят на изискванията на клиентите си за бързина и качество. Резултатите, които постигнахме по време на ПринтКом, доказват това мое виждане. Убеден съм, че ако се фокусираме в този сегмент, ще постигнем много добри резултати. До края на годината ще се появят и високопроизводителни машини на пазара, които, според мен, ще накарат много от печатниците да се преориентират към прекарване на късите тиражи през цифрови преси, а там е нашата сила. Ще се радвам да сме им от полза.

В областта на офисния печат бъдещето е в преминаването към мултифункционални устройства,
преход от чернобяло към цветно печатане и в предоставянето на все повече консултантски услуги от наша страна по отношение на управлението на документооборота в компаниите, произвеждането на документи и съхраняването им, както и разпространяването и организирането им вътре в офиса — все неща, в които Xerox е експерт и може да помогне на своите клиенти да вършат по-лесно, по-бързо и по-успешно своята работа.

 
26.09.2011.
Автор: Polygrafiа Magazine
0 Коментари
Таг :

Интервюта

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар