Веднага след официалното представяне на г-н Гюнтер Албрехт пред членовете на Съюза на печатарската индустрия в България по време на срещата в Старозагорски минерални бани успях да поговоря с него, за да предложа на вниманието ви едно кратко интервю, взето почти „от упор“
В какво се изразяват промените в мениджърския екип на Хайделберг България?
Най-важните промени в личния състав на фирма Хайделберг България бяха изборът на нов управител — длъжност, която поех аз, и изборът на г-н Симеон Попов за прокурист на фирмата. Г-н Наско Кръстанов има ценен принос за фирмата и промяната е направена по взаимно съгласие.
Тъй като Хайделберг България е една от водещите фирми на пазара, всички се вълнуват повече или по-малко от въпроса, какво налага тези промени? Можем ли да считаме, че това е обичайна практика, или става дума за някакво изключение?
В един концерн с 15 000 служители персонални промени се извършват непрекъснато. Задачите и целите се променят, променят се и хората... Както във всяка фирма, има хора, които напускат. В по-голямата си част това са пенсионирани служители, но има също и такива, които желаят промени. Всичко това оказва голямо влияние.
Предвиждате ли някакви други кадрови или структурни промени във фирмата?
Във всяка индустрия има промени, тъй като мениджърът трябва да се съобразява и да взема решения в зависимост от промените на пазара. А промените са нещо положително, защото застоят означава стъпка назад. Ако анализираме конкретно Хайделберг България, можем да кажем, че не е изключено увеличаване на персонала. Естествено, това ще зависи от развитието на икономическата ситуация.
Цялата полиграфическа общност и най-вече Вашите клиенти си задават въпроса, как ще им се отразят тези промени. Ще предизвикат ли те сътресения в създадените междуфирмени взаимоотношения?
Фирма Хайделберг е в процес на преструктуриране от фирма производител на печатарски машини във фирма и в сферата на услугите. Организационните промени се правят в услуга на клиента. Ние можем да кажем, че си вършим работата добре, само тогава, когато клиентът е доволен от нас и е готов да плати за нея. За в бъдеще ще бъдем по-активни в контактите и в отношенията си с фирмите-клиенти, тъй като ще можем да предложим повече от печатарски машини.
Успяхте ли вече да се запознаете в детайли с обстановката тук? Какви са първите Ви впечатления за работата и порядките в Хайделберг България?
Познавам организацията на Хайделберг България повече от 10 години и като виждам колко машини са продадени за този период тук, мога да кажа, че работата им е била спорна. Имаме много добри служители, на които ще разчитаме и в бъдеще.
Моля Ви да споделите какви са перспективите и проектите за развитие на фирмата в краткосрочен и дългосрочен план?
Както бе споменато и по-горе, Хайделберг продължава да се развива. Ние сме лидери на пазара в сферата на машиностроенето за графичната индустрия. Всеки в бранша ни познава и ни идентифицира еднозначно. Ние обаче продължаваме упорито да работим, да предлагаме и в други сфери продукти с най-високо качество, от което ще спечели клиентът. Например: За какво му е на клиента най-добрата печатарска машина, ако не работи с адекватните консумативи? Бизнесът с консумативите заема също централно място в нашата стратегия, подобно на консултантските услуги (изготвяне на бизнес планове, помощ при финансиране).
За съжаление българският пазар не е голям. Има ли специфично отношение към Хайделберг България или към всички дъщерни фирми на Хайделберг се подхожда по един и същ начин?
В един толкова голям концерн като Хайделберг, който има свои представителства, респективно присъствие, в почти всяка страна в света, трябва да има принципи, които важат за всички. Успехът обаче изисква всяка местна организация да има собствен облик. Ние трябва да се съобразяваме и приспособяваме към конкретните условия на пазара, а не обратно.
Промени ли се отношението Ви към България като цяло след Вашия, макар и кратък, престой тук?
Познавам българския пазар от почти 10 години. Като ръководител на направление Употребявани машини за Източна Европа имам изградени почти приятелски отношения с много фирми.
Какви са първите Ви впечатления от междуфирмените отношения и браншовото общуване между полиграфистите в България?
В много страни трябва да се съобразим с конкретните икономически изисквания. Българските фирми от графичната индустрия трябва в близките години да вземат решения, свързани с това, в коя посока ще върви техният индивидуален път. В това начинание Хайделберг ще ги подкрепи. Конференции, организирани от професионалния съюз на печатарите, ще помагат на фирмите да се информират за актуалната ситуация, като това ще им помогне по-бързо да реагират на промените на пазара.
Какво бихте желали да кажете на всички колеги от българската полиграфическа общност?
Икономическата ситуация ще се подобри. От напрегнатата ситуация на кризата в момента по-силни ще излязат само онези фирми, които могат да предложат цена, адекватна на пазара, и качествено сервизно обслужване. Като предпоставка за бъдещия успех пожелавам на всички да са живи и здрави и да се справят икономически правилно с проблемната обстановка на пазара.
Благодаря Ви за отзивчивостта! От името на всички колеги Ви желая успех на новата позиция!