Перфектното съвместно действие на всички системни компоненти са „алфата и омегата“ за стабилния печатен процес. printcom „избира“ най-подходящия продукт за всяко изискване. База за това е богатият опит, обстойните тестове и целенасоченият изследователски труд. Едва когато даден продукт изпълни всички строги критерии на Manroland, той получава знака за качество printcom.
Повече от 15 години Manroland предоставя на клиентите си висококачествени продукти, технико-технологично обвързани и съобразени един с друг, посредством printcom — една от системите, предлагащи организационно и сервизно обслужване, обединени в PRINTVALUE. Те са съвместими с печатарските системи на различни производители и осигуряват оптимална работа на машините. Другояче казано, те предотвратяват нежелано влияние върху печатния процес или дори повреди в машинните части. Но какво е характерно за продуктите printcom и защо не е допустима замяната им „просто ей-така, защото това имаме“?
За всяка продуктова група първоначално се избират няколко от редица известни производители. В теста участват само утвърдили се висококачествени марки, проверени за съвместимост на материалите от Института FOGRA или от други официални контролни институции на печатарската индустрия. Освен това, производителите трябва да се съобразят с обширен „каталог от критерии“: Какво прави продуктът? Колко надеждна е доставката му? Колко бързо реагира производителят при нужда от сервизно обслужване? Осигурява ли производителят необходимите капацитетни възможности? Колко активно се доразработва продуктът?
След като това първо препятствие е преодоляно, следва интензивна тест фаза. Било то гумени платна, добавки за овлажняващи разтвори и миещи средства, лакове или силикони — в лабораториите и при тестовете в направлението „Изследователска и развойна дейност“ на Manroland, те трябва да покажат какво е поведението им при различни механични, динамични и химични условия. Около 100 сътрудници — химици, физици, инженери, инженери-полиграфисти, както и механици, електроници и електротехници — влагат необходимите професионални знания и познанията за процесите при методите за изпитване, а компетентни инструктори печатари добавят своя многостранен практически опит, натрупан по света. На почти 8000 кв. м експертите в Аугсбург и Офенбах разполагат с измервателни уреди и изпитателни устройства, както и с почти всички актуални типове печатарски машини. Само така са възможни сравнения на продуктите по отношение на променящи се рамкови условия и начини на производство, които да могат и да се оценяват. След всички тестове се избират най-много 5 производители като най-добри в дадена продуктова група.
По време на обширните функционални тестове производителите участват активно. При необходимост, те оп тимизират параметри или разработват съвършено нови продукти. Въпреки че производителите в крайна сметка остават анонимни, знакът за качество printcom за тях е особено желан. Те печелят от общата изследователска работа, защото могат да приложат резултатите и върху други свои продукти. Освен това, производителите получават достъп до световната пласментна мрежа на Мanroland.
В резултат от всички тестове се изработват ясни препоръки за използването на продуктите за всяка машина и всяко приложение. Част от тези данни варират поради регионални или национални разлики в начина на производство. Целта е винаги да се предлагат две или три алтернативи за всяка продуктова група. По този начин клиентите не са обвързани само с един производител.
След като са включени в асортимента, printcom продуктите продължават да се наблюдават. Непрекъснатата обратна връзка с клиентите, отчетите на инструктори печатари и сервизния персонал, както и дългосрочното използване във фирмения Център за обучение и Центъра за печатни технологии, спомагат за откриване на всяко отклонение в качеството. Ако съответният производител не е в състояние да отстрани своевременно недостатъците, знакът за качество на продукта му се отнема.
В „идеалния случай“ машините на Manroland работят още отначало с технико-технологични системни компоненти на printcom, оптимално съгласувани помежду им. Фирмата предлага в добавка към първоначалното оборудване и комплекти продукти за „първоначален старт“. Така наречените „пакети, освобождаващи от всякакви грижи“, съдържат по правило 40 продукта за печатния цех и подготовката за печат — от обемни продукти, като добавки за овлажняващи разтвори и миещи средства, до гумени ръкавици и гъби за миене. Около 80% от клиентите, закупили ново оборудване за първи път, продължават да ползват продуктите printcom.