Медийният пазар се променя и ще продължава да се променя, което налага преосмисляне на бизнесстратегиите от страна на производителите на печатна техника и собствениците на печатници. Развитието на пазара зависи от демографски, социални, икономически и технологични фактори, като полиграфическият сектор също е засегнат от промените в индустрията. Печатът ще продължава да играе важна роля в комуникациите, но промените в пазара доведоха до нежелани явления в полиграфическата индустрия. Възможностите, които интернет дава за поръчка, печат, одобрение и пр., премахват географските бариери и променят статуквото на печата като местен бизнес.
За да имат успех, печатарите трябва да адресират продукцията си съобразно изискванията на пазара. Едно от настоящите предизвикателства е ефективен печат в късите (до 250 листа), средните (250–20 000) и дългите тиражи (над 20 000). Докато дългите тиражи са ефективни при използването на конвенционална офсетова технология, много малките тиражи са идеални за отпечатване чрез дигитални методи, но ефективното отпечатване на средните тиражи (250–20 000 бр.) е сериозно предизвикателство. Проучванията показват, че използването на дигитална и офсетова техника в една печатница невинаги е достатъчно конкурентоспособно, тъй като голяма част от поръчките са неефективни за изпълнение при използването на двете технологии. Между офсетовата и дигиталната технология съществува стратегическа ниша, която много печатници се опитват да заемат. Поради тази причина водещите фирми – производители на печатни машини, разработват редица хибридни печатни системи, представляващи комбинация между традиционния офсетов печат и дигиталния високоскоростен печат.
Основните предимства на хибридните технологии за печат са: по-висока скорост на печат, рентабилност при изпълняване на средни тиражи, намаляване на брака. Според прогнозите в следващите години приходите от хибридни технологии ще достигнат 44% от общите приходи от печат.
Проучване на InfoTrends сред ползватели на дигитални офсетови печатни машини показва, че основните мотиви за закупуване на хибридна техника са свързани с: разширяване на пазарния дял; повишаване на производителността; подобряване на качеството на печат; в отговор на потребителските изисквания за по-къси тиражи и намаляване на цената на печатните изделия. От участвалите в проучването печатници, от които 76% са в САЩ, 13% в Канада и 6% в Европа, 80% посочват, че са увеличили клиентите си, използвайки хибридна технология, като повече от 50% от тях възнамеряват да използват дигитална офсетова машина повече от 10 години.
Участниците в проучването са оценили като най-важни предимства на хибридната технология постигнатото качество на печат и високото ниво на автоматизация. Според респондентите преимуществата на хибридната технология в сравнение с дигиталните печатни машини са високата скорост и цената на единица продукция, като за 73% хибридната печатна машина е в допълнение към съществуващото офсетово оборудване, а 60% са отговорили, че имат нужда от допълване на дигиталната им печатна система, но участниците в проучването не възнамеряват изцяло да заместят конвенционалната офсетова технология или дигиталната с хибридния метод на печат.
Степента на удовлетвореност по отношение скоростта на печат е висока сред 84% от използващите дигитални офсетови печатни машини, участвали в направеното проучване, а по отношение на възможността за печат върху широка гама печатаеми материали е 83%.
По отношение на получените приходи, при сравнение на дигиталната, офсетовата и хибридната технология, най-висок е делът на хибридния печатен метод:
Комбинирането на два различни печатни метода има редица преимущества пред конвенционалните контактни и безконтактни печатни технологии: високо качество, рентабилност при къси тиражи, намаляване на брака, висока скорост на печат и пр.
Чистите печатни технологии едва ли ще бъдат в състояние да покрият икономически големите изисквания и предизвикателства на времето. Всеки отделен технологичен процес има своите силни страни, предимства и ограничения. Адаптирането към изискванията на потребителите ще бъде съпътствано от хибридните печатни технологии, без това да е за сметка на новите или съществуващите конвенционални технологии.
Хибридни технологии за печат

Още статии от същата категория
-
Автор: Polygrafiа Magazine
0 10 неща, които трябва да знаем за ... -
Автор: Polygrafiа Magazine
0 3D принтерите -
Автор: Polygrafiа Magazine
0 Kodak ColorFlow Software – спасете се от ... -
Автор: Атанас Джажев
0 Друпа, моя любов -
Автор: Polygrafiа Magazine
0 Xerox реализира мащабен проект за ... -
Автор: Polygrafiа Magazine
0 Heidelberg Anicolor – технология, която ...