interpack 2011 се състоя от 12 до 18 май в Германия и бе оценено като едно от най-успешните издания в 53-годишната история на най-важното търговско изложение в света за опаковъчния сектор и свързаните с него обработващи индустрии. Това е единодушното мнение на 2700-те изложители от 60 страни, присъствали в 19-те пълни палати на изложбения център в Дюселдорф.
Изложителите на interpack 2011 отчетоха множество успешно протекли срещи с посетители от висока класа. Много от тях са направили конкретни поръчки към компаниите и след края на панаира се очаква те да се превърнат в доходоносен бизнес. Сред посетителите е имало много топ мениджъри, които на практика вземат решенията. „Регистрирахме огромен интерес към нашите продукти. Създадохме с 30% повече контакти в сравнение с 2008 г., включително и с членове на топ мениджмънта, производители на търговски марки и много потенциални нови клиенти. Информацията, която предоставят и другите изложители, е почти същата. Interpack потвърди стабилността на положителните икономически тенденции“ — каза Крисчън Труман, председател на interpack 2011 и управляващ директор на изложителя Multivac Sepp Haggenmüller.
Поради музикалния конкурс „Евровизия“ имаше промяна в динамиката на посещаемостта. Много експерти пристигнаха едва след финала на конкурса, който се проведе на 14 май в непосредствена близост до изложението.
Лъвският пай от пространството — десет палати — беше резервиран от компании, доставчици на опаковъчни процеси и машини, следвани от компании за производство на опаковки и опаковъчни материали — в повече от четири зали. Процесите и машините за сладкарски и хлебни изделия бяха по-многобройни в сравнение с 2008 г., като компаниите от този сегмент запълваха изцяло четири палати. Индивидуални производители от всички категории заемаха място в откритите изложбени площи.
interpack 2011 придоби особена привлекателност и благодарение на избора на специалните теми и начин, по който бяха представени. Без световен аналог по отношение на качеството темите направиха interpack още по-уникална платформа за комуникация — това показва и обратната връзка от компаниите-изложители и от посетителите.
Откриването на кампанията „Пестете храната“, която има за цел борба срещу загубата и похабяването на храна в световен мащаб и е организирана от Messe Düsseldorf в сътрудничество с Организацията за прехрана и земеделие на ООН (FAO), привлече над 300 участници от цял свят на 16 и 17 май. Представителите на веригата за стойност на хранителните стоки — от производители и компании от опаковъчната индустрия, до търговци на дребно и представители на политически, обществени и неправителствени организации — бяха впечатлени от тази възможност за критичен диалог. Кампанията представи резултатите от проучванията, проведени преди началото на панаира от Организацията за прехрана и земеделие на ООН (FAO) по въпросите за загубата на храна, както и примери за най-добрите практики в опазването.
Говорители на световно ниво като Илзе Айгнер, Федерален министър на прехраната, земеделието и защитата на потребителите, проф. Клаус Тьопфер, бивш изпълнителен директор на Програмата на ООН за околната среда и председател на Етичния комитет за ядрената енергия, който беше създаден наскоро от Федералния канцлер Ангела Меркел, и Шрада Шридар Джадав, кмет на индийския град Мумбай, представиха проблема за глобалната загуба и похабяването на храна от различни гледни точки.
“Успехът на инициативата „Пестете храната“ показва, че в Messe Düsseldorf сме поставили нашето международно познание за опаковките в контекст, позволяващ на области извън опаковъчната индустрия да извличат ползи. Предизвикахме многообещаващ диалог по един от най-важните въпроси на нашето време. Ето защо ние, в сътрудничество с FAO, ще продължаваме да се занимаваме с темата. Това сме договорили с г-н Траоре, помощник-генерален директор „Земеделие и защита на потребителя“ на FAO“ — обобщава Вернер Матиас Дорншайд, президент и главен изпълнителен директор на Messe Düsseldorf. През октомври тази година изложбата „Пестете храната“ ще бъде показана в централата на FAO в Рим през седмицата, в която се отбелязва Световният ден на храните.
Кампанията „Пестете храната“ обаче не беше единствената, която се радваше на жив интерес от страна на посетителите. Специалните теми Innovationsparc Packaging и Metal Packaging Plaza също се оказаха изключително популярни.
Под мотото „Качество на живот“ Innovationsparc Packaging събра в своите пет павилиона компании от цялата верига на стойността, обединени от темите „Здраве“, „Значение“, „Естетика“, „Простота“, „Идентичност“. В тези павилиони бяха представени най-добрите практики и визии за бъдещето, които са били разработени специално за изложението. „Качество на живот“ представлява всеобхватна концепция, насочена към личността, която се съотнася пряко с поведението на потребителите и поради това е от голямо значение за опаковъчния сектор, за производителите и за търговците на дребно на маркови стоки. Централно място за изнасяне на лекции предоставяше овалният щанд на Innovationsparc Packaging. Това специално шоу е разработено в сътрудничество с партньори като Европейския институт по търговия (EHI), Паневропейската бранд дизайн асоциация (PDA), Zukunftsinstitut (Институт на бъдещето). Една от отличителните черти на Innovationsparc Packaging бе, че индивидуалният дизайн на всеки от павилионите е разработен в сътрудничество с компаниите на различни етапи по веригата на стойността и е пряко обвързан с мотото на павилионите. В павилиона „Здраве“ например с подходящи опаковъчни решения беше създаден Dr. Happy-Store, специално предназначен за целевата група LOHAS (от „Лайфстайл на здравето и устойчивото развитие“). А в павилиона „Идентичност“ концепцията „идентифицирай ме“ показваше решения от сферата на добавената стойност, подобрено опаковане, функционално опаковане и RFID. Останалите павилиони включваха денонощен магазин за полуфабрикати („Простота“), кон цепция за павилион под мотото „Зелено мислене“ („Значение“) и дизайнерския магазин „Птици от рая“ („Естетика“). Тази концепция бе приета добре от посетителите и беше оценена високо от участващите компании. Според тях темата е създала уникален форум, който предоставя пространство за конструктивни разговори и креативни идеи. Много посетители бяха предварително подготвени и се обръщаха към изложителите с конкретни заявки.
Специалната тема Metal Packaging Plaza (Площад на металните опаковки), представена за пръв път на interpack 2011, също беше посветена на диалога и информацията. В централния лекционен форум бяха изнесени множество интересни презентации. Metal Packaging Plaza демонстрираше атрактивен дизайн, доминиран визуално от метала. Метална скулптура илюстрираше мотото на щанда „Безкрайност“. Основните акценти на тази тема бяха устойчивост, безопасност и удобство, илюстрирани с иновации в областта на металните опаковки. Участваха около 40 компании. В сърцето на Площада на металните опаковки беше изградена информационна платформа с форум, бар и място за срещи, което го превърна в център на оживени разговори за голямо удоволствие на участващите асоциации в тази област — VMV (Немската асоциация за метални опаковки) и Empac (европейски орган, представляващ интересите на производителите на метални опаковки).
Резултатите от анкетата за профила на посетителите потвърждават впечатленията на изложителите. Особено респектиращо е значителното нарастване дела на хората, които отговарят за вземането на решения, в сравнение с предишното изложение. Почти три четвърти от посетителите на изложението са били мениджъри — един наистина впечатляващ резултат. Присъствието на толкова много топ мениджъри придава допълнителна тежест на събитието. Международният характер на interpack отново подчертава мястото му на най-важно изложение в света на опаковките. Над 100 000 от общо 166 000 посетители са пътували до изложението от чужбина, а това означава дял на чуждестранните гости от над 60%. Оценките на посетителите за обхвата и качеството на изложението са силно положителни. Какво по-добро от това?