Въпреки икономическата ситуация печатарското изложение приключи с нотка на позитивизъм
„Спокойно можем да кажем, че броят на участниците надвиши очакванията ни и сме удовлетворени, че в разгара на световна икономическа криза толкова много хора избраха да дойдат до Виена. Очакваме да се справим и още по-добре следващата година в Хамбург“ – каза Райнер Мителбах, съизпълнителен директор на Световната асоциация на издателите на вестници и новинарски издания (WAN-IFRA), която организира събитието. – Това, което видяхме тук, е индустрия, която реагира адекватно на променящия се медиен пейзаж и търси решения – както технически, така и стратегически, за да гарантира печалба през идните годинии и при печатните, и при онлайн изданията.“
В 39-ото годишно изложение участваха 284 изложители от 27 държави, включително производители на полиграфическо оборудване, доставчици на редакторски и рекламни системи, доставчици на нови медии и други партньори на издателската индустрия. Изложението бе разположено на площ от над 11 000 кв.м в изложбен център „Рийд“, Виена.
Държавите с най-много представители на изложението бяха Германия, Австрия, Франция и Обединеното кралство. Една четвърт от посетителите бяха управляващи или изпълнители директори, 13% бяха технически директори или директори „Производство“, а 13% бяха редактори.
Събитието беше придружено от серия семинари на различни теми, свързани с издателската дейност, които събраха заедно изпълнителни директори на водещи компании, за да обсъдят бъдещето на издателската индустрия. Повече за тези събития можете да намерите в мултиблога на WAN-IFRA на адрес http://www.wan-ifra.org/blogs/ifraexpo09.
По време на изложението WAN-IFRA представи носителите на наградите XMA Cross Media Awards 2009. Тази международна медийна награда, която се връчва за четвърти път, се присъжда за особено успешни примери на издателска дейност в множество канали (печатни, онлайн, мобилни, събития и др.). Повече за конкурса, включително и за книгата с победителите от XMA 2009, можете да намерите на адрес http://www.ifra.com/xma. Награди получиха издателски къщи от Хърватска, Германия, Румъния, Испания и Обединеното кралство.
Изложението за 2010 г. ще се проведе в Хамбург, Германия от 4 до 6 октомври, а на 7 октомври ще последва еднодневна конференция.
Коментари на участниците
Габриела Францини, главен изпълнителен директор на групата EidosMedia:
„Определено имаше по-малко компании, отколкото в предходните години, но тези, които дойдоха, бяха тук, за да вършат истинска работа. Освен това за първи път се срещнахме с нови, големи компании, така че сме доволни.“
Клаус Шмид, вицепрезидент, директор „Маркетинг/Корпоративна комуникация“, Koenig & Bauer Aktiengesellschaft (KBA):
„Мисля, че всеки от индустрията трябва да посети такова изложение. Тези събития имат смисъл, защото можете да се срещнете с всички доставчици, както и с много от клиентите. Съотношението разход/полза на подобни изложения е добро.
Индустрията ще се променя, ролята на вестниците ще се променя, но те все още ще са в основата на много дейности. Основната марка е вестникът, а марката може да извършва онлайн дейности.“
Майкъл Медалиер, говорител на AbitibiBowater:
„По отношение на самото изложение, това е нашата шеста година и можем да кажем, че имаме множество причини да сме тук всяка година - това е мястото за срещи не само с клиенти от континентална Европа, но и с клиенти от Близкия изток и Азиатско-тихоокеанския регион. Ето защо ние се отнасяме към събитието много сериозно. Тук присъстват голяма част от хората от нашия централен офис в Монреал, всички наши агенти от Европа, екипът, който се грижи за продажбите в Латинска Америка и Азиатско-тихоокеанския регион – и те са заети през цялото време.“
Роберто Антониоти, главен изпълнителен директор „Отдел управление на съдържанието и Южен регион“, ATEX:
„Смятам, че при настоящите икономически условия това изложение е по-добро от други, защото клиентите, които плащат цената, за да дойдат до Виена, имат сериозни намерения. Това означава, че в програмата е включено нещо важно.
Това, което виждам като позитивно за всички нас, е, че имаме много повече разговори с бизнес насоченост, и това е добър знак. Въпреки икономическите проблеми в индустрията аз се запознах с хора, които имат воля да я променят, да се борят и никой от тях не смята, че бизнесът ни е заплашен от смърт.“
Рене Лухсингер, директор „Маркетинг“, ferag:
„Що се отнася до нас, IFRA Expo, заедно с drupa, са най-значимите събития, които показват нашите способности, имидж и култура. Стремим се да ентусиазираме клиентите си, а това може да бъде направено само като се демонстрира технологията.“
Роналд Мариен, директор „Маркетингова комуникация“, Agfa Graphics:
„В този контекст аз съм положително изненадан. Имаше посетители, за които смятахме, че няма да дойдат. Ние наистина мислим, че трябва да сме тук, защото WAN-IFRA Expo е мястото, на което издателите могат да наваксат с всичко и да се срещнат с доставчиците си.“
Стив Кирк, директор „Маркетинг“, Centre of Excellence Printing, ABB:
„За нас това беше едно много добро изложение. Когато погледна резервациите ни, виждам, че сме имали най-малкото толкова посещения, колкото и през предходните две години. Подозирам, че има лек спад в броя на посетителите, на спонтанните визити, но броят предварително уговорени посещения беше много висок. За нас това беше една удовлетворителна седмица. За четири дена се срещнахме с всички наши настоящи и потенциални клиенти. Това беше много ефективно.“
Томас Хаузер, директор „Корпоративен маркетинг и комуникация“, manroland:
„Присъствието на клиентите ни беше малко над очакванията и наблюдавахме някои леки сигнали за възстановяване.“
Той каза, че тонът на изложението е бил определен още по време на церемонията по откриването. „Те говориха позитивно за бъдещето на индустрията ни и особено за печатните издания. От моя гледна точка за публиката това беше едно вдъхновяващо и мотивиращо послание.“
Олаф Швемер, управляващ директор на Myllykoski Sales GmbH:
„Изложението беше по-добро, отколкото очаквах. В понеделник имаше много клиенти – обикновено добрият ден е вторник, затова не очаквах понеделник да е толкова зает и бях изненадан да видя толкова много хора.“
Ханс Вала, маркетинг мениджър, „Предпечатни решения“, отдел „Графични системи“, Fujifilm:
„Бяхме малко притеснени за това, какво може да се случи тук, но решението ни за участие беше съвсем ясно. Ние сме се посветили на издателската индустрия и трябва да присъстваме. Относно бъдещо участие, решихме да участваме и догодина и решението ни се базира на опита ни от това изложение. Понеделникът беше много зает ден, докато в предишни години сме наблюдавали бавен старт, вторник и сряда сутрин също бяха изключително натоварени. Ние сме доволни от IFRA Expo, Виена, и от сътрудничеството с WAN-IFRA.“
Ким Свендсен, маркетинг мениджър, CCI Европа:
„Правихме демонстрации два последователни дена, в които имахме много малко свободно време. Дойдохме тук с нов продукт и получихме много добра реакция. Бройката (посетители) е спаднала, но присъстват наистина квалифицирани хора. Едно издание не се демонстрира пред 20 или 25 човека, а пред четири или пет, но всичко е въпрос да говориш с правилните хора. Изложението определено е точното място за срещи с правилните хора.“
Фрауке Кастинг, маркетинг мениджър, „Връзки с пресата и медиите“, vjoon, Германия:
„Направихме много демонстрации и създадохме контакти. Очакванията ни наистина бяха леко надминати. Ние смятаме, че изложението беше добро, дори финализирахме някои сделки, включително една с Computerwelt, австрийско двуседмично издание, от което искаха да включат обществото в техния уебсайт и желаеха редакторска система, която да помогне на блогърите.“
Стефан Уегдел, управляващ директор на Nip Control, Швеция:
„Това беше най-доброто изложение, на което съм участвал. Невероятно. Имахме много посетители от високи нива, както и такива, на които им беше за първи път.“
Дирк Нойбауер, управляващ директор на evolver, Германия:
„Изложението беше страхотно за нас. Проведохме много срещи и говорихме с хора, с които не бяхме общували преди.“
Хоаким Мелцер, мениджър „Продажби“, FUNKINFORM, Германия:
„Ние сме много доволни. Досега бяхме изключително заети. Виждаме се с клиенти, които търсят нови инвестиции.“
WAN-IFRA, с централни офиси в Париж, Франция и Дармщат, Германия, както и филиали в Сингапур, Индия, Испания, Франция и Швеция, е световната организация на издателите на вестници и новинарски издания. Тя представлява повече от 18 000 издания, 15 000 онлайн сайта и над 3000 компании в повече от 120 държави. Организацията е създадена от сливането на Световната асоциация на вестниците и IFRA, организацията за проучване и обслужване на издателската индустрия.