40-ото издание на водещото изложение на вестникарската и медийна индустрия IFRA 2010, което тази година ще се проведе в Хамбург, обещава на своите партньори да представи изобилие от иновации. Тазгодишното изложение ще бъде по-кратко с един ден и ще се проведе за 3 вместо за 4 дена, а именно от понеделник — 4 октомври, до сряда — 6 октомври 2010 г. За сметка на това работното време се удължава — от 9.30 до 18.00 ч., а конферентната програма ще продължи и на 7 октомври.
Хамбург е пристанище с международно значение и медийна столица. Новият Messe Hamburg предлага оптимални условия за IFRA Expo, което ще се проведе в три зали: зала А1 — за цифрови технологии, системи и софтуер, зали А3 и А4 — за предпечат, печат и довършителни процеси.
IFRA Expo 2010 си поставя за цел да погледне по-отблизо някои от важните проблеми в производството на вестници и да подчертае ключовите тенденции в различните области на медийния пазар.
IFRA Expo е международна комуникационна платформа за вестникарската индустрия и нейните доставчици. То покрива цялата гама от продукти и услуги за производството на вестници и списания, обединява точните хора и фирми и претендира, че създава точната атмосфера, необходима за протичането на нормална комуникация между тях. Организатор на изложението е WAN-IFRA, Световната асоциация на вестникарите и новинарите.
Областите, които изложението обхваща, са:
- Реклама;
- Системи за архивиране;
- Бизнес/мениджмънт/организационни системи;
- Химични вещества и мастило;
- Управление на цвета и контрол на качеството;
- Консултиране;
- Консумативи/подемно-транспортна техника;
- Управление на връзките с клиентите (CRM), бази данни;
- CTP системи;
- Цифрово заснемане и фотография;
- Електронна търговия, онлайн реклама;
- Електронни книги и устройства за тях;
- Редакционни системи и работен поток;
- Електронни медии и електронна хартия;
- Индустриална и корпоративна информация, информационни агенции;
- Информационни технологии и хардуер;
- Етикетиране, подшиване, опаковане;
- Интернет и интранет решения, уеб дизайн и уеб публикуване;
- Мениджмънт на логистиката и разпространението;
- Мейлинг и разпространение;
- Мрежови технологии и сървъри;
- Дизайн и оформление на вестници и списания;
- Новинарски мениджмънт, системи и работен поток;
- Изходни устройства;
- Хартии;
- Предпечат;
- Печатни машини, оборудване и технологии
- Управление на продажбите
- Телекомуникации, мобилни услуги и новини
- Работен поток.
Разглеждайки данните (виж таблицата) за обхвата на последните няколко изложения, се вижда, че броят на изложителите е относително постоянен. Макар да е налице спад през кризисните години, организаторите прогнозират скок в посещаемостта на предстоящото издание на IFRA, който да се превърне в стъпка към достигане на предкризисните нива.
Ако прогнозите на организаторите се сбъднат, през октомври в Хамбург ще пристигнат около 9000 посетители от 70 страни. Площта, на която ще са разположени щандовете на 300-та изложители, е приблизително 30 000 квадратни метра, което е почти равно на площта в предишните издания. Друга прогноза на организаторите е, че делът на служителите, взимащи решения (decision-makers), от общия брой посетители ще е 90%. Това са издатели, главни изпълнителни директори, технически директори и други отговорни лица във вестници и списания и различни сфери на медийната индустрия.
IFRA Expo 2010 предлага на едно място в рамките само на три дена всички продукти и услуги, които интересуват членовете на общността, а освен това информация за състоянието на съвременните медии и управлението на медийната индустрия. Съпътстващите събития в конгресния център си поставят за задача да покажат примери от реалния живот и предлагат възможности за обсъждане на технологии и стратегии на най-високо ниво.
Макар вече да са пропуснати предложенията за най-евтин достъп до изложението, желаещите да го посетят все още имат възможност — чрез предварителна регистрация и заплащане на входната такса, да спестят около 30% от разхода. При цена на входа на изложението за еднодневен билет от 50 EUR (с вкл. ДДС), двудневен от 90 EUR (с вкл. ДДС), билет за цялото изложение от 120 EUR (с вкл. ДДС), от 6 септември до началото на изложението при онлайн регистрация и плащане цените са съответно: за еднодневен билет 35 EUR (с вкл. ДДС), двудневен от 60 EUR (с вкл. ДДС), билет за цялото изложение от 85 EUR (с вкл. ДДС).
Съпътстващата програма на IFRA 2010 включва комбинация от интригуващи международни събития: свободните заседания на MEDIA PORT, достъпни за всички посетители, годишната среща на общото събрание на WAN-IFRA, 4 тематични заседания по ключови теми на печатната индустрия, Третата международна конференция „Е-четене и таблети“, Седемнадесетият световен редакторски форум, срещата в центъра „Аксел Шпрингер“ в Хамбург, посветена на рекламата. Ако към това добавим и други събития като: официалното откриване на IFRA 2010; церемонията по награждаването на XMA Cross Media, което през тази година е фокусирано върху „Локално съдържание и реклама за локалните пазари“; събитията, свързани със Световния редакторски форум; церемонията на Международния вестникарски клуб за качество на цвета, ще се убедим, че макар и кратко, изложението IFRA 2010 е наситено с много и интересни инициативи.
На колегите, които ще посетят IFRA 2010, се предлагат и други възможности за допълване на изживяването. Хамбург е един от най-красивите градове в света. А също и един от най-успешните икономически: с брутен вътрешен продукт на глава от населението от 38 850 евро, което представлява 183% спрямо средната стойност за Европа, което го превръща в четвъртия най-богат икономически регион в ЕС. Хамбург, или Свободният ханзейски град Хамбург (Freie und Hansestadt Hamburg) е вторият по големина град в Германия (след Берлин) и седми в Европейския съюз, както и най-големият град в ЕС, който не е столица. Разположен е на река Елба, над нейното устие в Северно море. В Хамбург се намира най-голямото морско пристанище в страната и трето по площ и брой обработени контейнери в Европа след Ротердам и Антверпен. Хамбург е разположен на мястото, на което реките Алстер и Биле се вливат в Елба. Разстоянието от Хамбург до устието на Елба е 110 км. Многобройните реки и канали на територията на Хамбург се пресичат от над 2500 моста. Това прави Хамбург града с най-много мостове в Европа — повече от Амстердам, Венеция и Лондон взети заедно. Ето защо не е учудващо, че най-рекламираните и интересни екскурзии из града са с кораб — по реките и каналите или до доковете, за които казват, че никога не спят...
За тези, които се чудят защо именно това място е избрано за провеждането на тазгодишното IFRA Expo, ще отбележим, че градът е и един от най-големите медийни центрове в страната — оттам се излъчват новините на държавната телевизия АРД, там се намира централата на радио-телевизионната компания НДР, седалището на най-голямата германска информационна агенция ДПА, най-голямото издателство в Европа Грунер + Яр и едни от най-големите издателства в Германия Шпигел, Цайт, хамбургският клон на Аксел Шпингер (тези издателства притежават около половината от периодичната преса, продавана на територията на цяла Германия — вестниците Ди Цайт, Файненшъл Таймс Дойчланд, Ди Велт и Билд (чиито редакции са в Хамбург съответно до 1993 и 2008 г., както и списанията Дер Шпигел, Щерн, Ауто Билд, Шпорт Билд, Компютер Билд и др.), централите на множество международни рекламни агенции, германската централа на Уорнър Мюзик и др.