Най-голямото полиграфическо изложение в света — drupa — ще се проведе следващата година между 26 май и 11 юни. Наричано не без основание от специалистите „Олимпиада на печатарската и медийната индустрия“, изложението с вече 50-годишна история ще се проведе в 19 палати, на площ от около 170 000 кв. м, на които ще се представят над 1800 фирми. Организаторите предричат най-внушителното издание на drupa досега.
Compass Sessions — навигационно помощно средство за печатарската индустрия
Важен ключов момент в общата концепция на drupa е т.нар. ноу-хау програма, която още в началото ще ориентира посетителите и ще им предложи помощ по конкретни въпроси. Отделните съставни части на цялостната програма мероприятия — Compass Sessions, маршрутните посещения при известни производители (Highlights Touren), drupa innovation parc и Форумът на бранша са много тясно обвързани едно с друго. „Модулната система предоставя възможност на нашите посетители да съставят свой индивидуален „пакет“, с което да постигнат оптималния за себе си обем ноу-хау“, обяснява Мануел Матаре концепцията за специализираната рамкова програма на drupa 2008.
Мероприятията Compass Sessions са ежедневни двучасови интензивни работни срещи (от 9:00 до 11:00 часа) по актуални теми, свързани с технологиите и новите бизнес пространства в печатарската индустрия. Всяка от сесиите е на различна тема като едновременно със знания предоставя и идеалната възможност за среща с колеги и обмяна на опит.
Compass Sessions ще бъдат организирани от Print&Media Forum AG в Конгресен център Изток в панаирното градче. Програмата е колкото разнообразна, толкова и актуална: цифров и мастилено-струен печат, офсетов печат, предпечатна подготовка на медии, както и решения за директен печат от интернет (web-to-print), дигитален работен поток и печат на опаковки. Най-вероятно, особен акцент ще се окаже сесията по тема „Отпечатана електроника“, предвидена за 4 юни. Съвместно с Organic Electronics Association (www.oe-a.org) ще се предостави подробна информация за тази област, която включва и радиочестотната идентификация (RFID). В момента се водят разговори и с други възможни партньори.
За всяка сесия се предвиждат по четири доклада от браншови експерти в рамките на 30 минути. Участието се заплаща (75 евро). Подробната програма и възможностите за регистрация ще бъдат обявени през януари 2008 г. на www.compass-sessions.de.
Предложените за първи път на drupa 2004 Compass Sessions се утвърдиха още тогава като успешно навигационно средство в помощ на посетителите. „Много сме доволни, защото за 11-те дни на сесиите регистрирахме общо 500 участници“, отчита Бернд Адам от Print&Media Forum AG.
drupacube — програма, насочена към потребителите на печатни продукти
За първи път организаторите на drupa 2008 предлагат програма от мероприятия, наречена drupacube и насочена специално към потребителите на печатни продукти. Както в 19-те панаирни палати, така и тук в светлината на прожекторите попада печатният продукт, но с една значителна разлика — в павилиона, където ще се провеждат мероприятията, всичко ще бъде насочено към маркетинг ориентираното приложение на печатните продукти. Технологията, която прави възможно това, остава на заден план. Тази „промяна на гледната точка“ предлага неоспоримо предимство — ръководителите на издателства или маркетинг мениджърите, производителите, лицата за контакт или творческите директори ще бъдат информирани за потенциала на печатните продукти в маркетинговия микс. „По този начин искаме да привлечем повече потребители на печатна продукция в рамките на drupа. Със сигурност много от изложителите също ще имат интересни предложения за тази група посетители, но при едно изложение като drupa, в което водеща е технологията, такава информация може да „потъне“ и да се загуби много лесно“, обяснява Мануел Матаре, проектен ръководител на drupa. „drupacube ще функционира като един вид портал — ще се предлага силно концентрирана информация, свързана с всички аспекти на печатната комуникация, която ще насочва потребителите на печатни продукти към щандовете на изложителите.“
Колкото разнородна е тази група посетители, толкова многослойни са и предложенията в drupacube. Симпозиумите и работните срещи са по най-различни теми, всеки от дните ще премине под определено мото. Един ден е определен за списанията, друг — за вестниците, а по-нататък — за директния маркетинг, каталозите, комуникациите между фирмите и т.н. Освен това се предвиждат и симпозиуми, надхвърлящи границите на бранша като например „Защита на търговската марка“, „Екологичен печат“ или „Изкуство и печат“.
„Ние ще засегнем такива теми, по които хората спорят всеки ден“, продължава Мануел Матаре. И за да се гарантира това, към концепцията са привлечени и съответните съюзи, като някои от тях за потвърдили съдействието си — Германски съюз за директен маркетинг (DDV), Форум корпоративно издаване (FCP) и Професионално сдружение на медийните производители (f:mp). Издатели на списания и вестници също одобряват концепцията. В допълнение се водят разговори с много изложители да комбинират съществената информация за потребителите на печатна продукция с палитрата от предложения на drupacube.
Друга интересна особеност на drupacube се крие в това, че се намира извън границите на панаирното градче, но в непосредствена връзка с него — пред Конгресен център Юг на река Рейн. С това местоположение drupacube е самостоятелна единица, която осигурява собствен вход към drupа на една ясно дефинирана целева група посетители. А включен в „нормалния живот“ на изложението, той щеше да бъде само една „междинна станция“.
И още нещо: drupacube е измислен така, че да могат да се отбележат с празник отделните сегменти — ако например през деня се третират теми, свързани с производствени технологии за каталози, вечерта може да се направи парти за отговорните за каталозите лица. Тази част от концепцията може да се реализира само извън панаирния град. Връзката с града Дюселдорф чрез неговото иновативно „медийно пристанище“ и река Рейн е перфектна, защото drupacube предлага не само богата информация, но е и изискано място за забавление.
Technology Guide — пътеводител и ориентир за посетителите
Нововъведение за drupa 2008
На всички главни входове към drupa, разположен на информационни стелажи, ще може да бъде открит „пътеводител на посетителя“ — т.нар. „Technology Guide“– с дневен тираж от 5000 екземпляра и общ тираж на изданието — 70 000 екземпляра, който ще насочва посетителя към най-важните производители в отделните продуктови сегменти.
Ясната редакционна концепция е изградена така, че да направлява целенасочено посетителя из Изложението и експонатите. Посредством компетентни професионални материали, изданието ще информира допълнително за актуалното състояние на съответната технология. Ограниченият обем от 32 страници (и най-много 10 страници обяви) гарантира целенасоченост и селективност на информацията.
Фокусирането на всяко от десетте издания върху една област от интереси, прегледната структура, плановете на изложбените палати, обвързани с определена тема, както и двуезичното съдържание, ще направят Technology Guide незаменим спътник на посетителя по време на drupa и ще му позволят бързо ориентиране сред най-забележителните събития на Изложението. А прегледите на експонатите, в комбинация със специализираните материали, със сигурност ще превърнат изданията в справочни средства след края на drupa.
Ето и предвидените теми в отделните издания:
1 Computer-to-Plate (директно изработване на печатни форми)
2 Офсетов печат
3 Цифров печат
4 Довършителна обработка
5 Инлайн облагородяване
6 Създаване на печатни продукти
7 Web-to-Print (директен печат от интернет)
8 Мастилено-струен печат
9 Производство, обвързано в мрежа
10 Производство на опаковки и етикети