Равносметка на manroland след drupa — много над очакванията
„Представихме се като високопроизводително предприятие, което със знанията, възможностите и опита си по отношение на техниката и услугите, ориентира практически клиентите си и излъчва мощна енергия“, обобщи председателят на Управителния съвет Герд Финкбайнер в последния ден на drupa. „Очакваме проекти и поръчки от областта на рекламата, опаковките, илюстрационния печат и вестниците. Нашият щанд на drupa, с изцяло нова концепция за изява на пазара, беше център на определящи развитието печатарски технологии и същевременно — атрактивен комуникационен център на бранша. С мотото WE ARE PRINT® поздравявахме печатарската общност, клиентите и партньорите от полиграфията в новия свят на manroland. Днес изказвам благодарност най-вече на своя екип, тук на място и в базата у дома, и навсякъде по света за огромната им ангажираност, за тяхната енергия и отношение към работата. Отново се потвърди твърдението, че drupa е магия.“
Световна премиера на ROLAND 50 на drupa 2008
По време на drupa 2008 manroland представи за първи път листовата машина ROLAND 50 и разшири продуктовата си палитра с формáта 36/52. Ръководителят на направление „Листови машини“ — д-р Маркус Рал, отбеляза, че „световният пазар при формат 36/52 е по-голям, отколкото на голямоформатните машини“.
XXL технология във формат 36/52
Всички машини на manroland са оборудвани в съответствие със стратегията за печат с добавена стойност (Value Added Printing) за увеличаване на производствената ефективност и стойностните качества на продуктите. По тази причина заданието към конструкторите на ROLAND 50 гласеше: „XXL технология във формат 36/52“.
Клеменс Кемерер, ръководител направление „Изследвания и разработки“ в manroland, казва по този повод: „В продължение на години при разработките на малки машини в manroland се мислеше в „ниски категории“. В ROLAND 50 искахме да интегрираме качествените показатели на големите машини и да разкрием нови хоризонти за печатарите в класá формати 36/52“. Така manroland е единственият производител на печатарски машини в света, който предлага цялото многообразие на машини от формат 36/52 до XXL.
Изключителна техника — изключителни перспективи
„Съжалявам, не мога да Ви предложа това“ е изречение, което ще се чува все по-рядко. Малките и най-малките печатници ще произвеждат с технологията на ROLAND 50 на ново качествено ниво и ще си осигурят нов бизнес. Убедителни предимства в този клас формати са качеството на печата и гъвкавостта при избора на печатния материал. Печатните цилиндри с двоен диаметър и специалната система за предаване на листовете (Transferter) осигуряват преминаването на листовете без следи по отпечатъците и отлично качество. По отношение на печатните материали, manroland „нарушават всички правила“ и се гордеят с това. Обработваните субстрати с дебелина от 0,04 до 0,8 mm освобождават печатаря от досадни ограничения. Здравата, стабилна конструкция, комфортът на обслужване от един човек, степента на автоматизация и възможността за свързване в мрежа са други характерни особености на ROLAND 50.
Резултати за Heidelberg след drupa 2008
Клиенти от 85 страни са посетили палати 1 и 2, в които беше представен концернът Heidelberger Druckmaschinen AG, и са подписали повече от 2500 поръчки за негови продукти и решения. 25% от поръчките са от Германия. От гледна точка на концерна, от особено значение е големият дял чуждестранни посетители — около 65% по-висок от предишните изложения. По-висок е бил и броят на специалистите и хората на ръководни длъжности. Проявен е жив интерес към всички продукти, но в центъра на вниманието е била премиерата на офсетовата печатарска машина Speedmaster XL 162 — новото предложение на Heidelberg в големите формати.
„До каква степен проявеният интерес ще доведе до реални поръчки, чрез които ще се генерира и оборот, можем със сигурност да кажем по-късно, но засега нашите очаквания са сбъднати“, каза Бернхард Шрайер, председател на Управителния съвет на Heidelberg. „Нашата концепция за drupa с HEI Performance и HEI Value — обединяването на иновационна техника с добавена стойност за клиентите — беше приета с възторг“. По мнение на клиентите, разделянето на двете палати на различни пазарни сегменти е осигурило прозрачност и прегледност за посетителите.
Лидерът в областта на развиващия се световен пазар за печат на опаковки е убедителен в своята компетентност. Едната палата изцяло обхващаше този сегмент и многообразието от решения беше прегледно визуализирано и позиционирано. „Точно в това направление заложихме на устойчивото развитие и убеждението на клиентите по отношение на бъдещето“, обяснява д-р Юрген Раутерт, член на Управителния съвет на Heidelberg. По неговите думи, качеството на разговорите с клиенти от цял свят показва, че Heidelberg е на прав път. „На drupa 2008 поставихме основите за успешна работа през следващите години. Консултациите с клиентите бяха много важни за всички участници“.
Повече от 1200 презентации на различните работни потоци от компонентите на системата Prinectаргументираха интеграцията им в практиката, което беше и основна задача на Heidelberg за тази drupa. Темите за сервизното обслужване и доставката на консумативи, обединени от марката Saphiraв световен мащаб, бяха сериозно допълнение към портфолиото на концерна.
Във фокуса на вниманието беше и новият вариант на Speedmaster телно устройство — едно допълнение към представената с успех преди четири години Speedmaster XL 105. Съобщава се и за поръчки с други конфигурации във формати 70x100 и 50x70. Това е в сила за машини SpeedmasterCD102, Speedmaster SM 102 и новата Speedmaster XL 75. Лидерската позиция на Heidelbergпо отношение на технологиите се потвърждава и от интереса към експонаторите Suprasetterот страна на купувачите.
Впечатляващи са и поръчките в областта на довършителната обработка — за Италия и Германия са били продадени и голямоформатни щанци от серията Dymatrix.
Heidelberg представи нова концепция на подавача към листова щанца Dymatrix 106 Pro CSB
Стабилност на производството при най-високи скорости и по-кратко време за настройка с подавача Preset Plus на Heidelberg. Автоматичната регистрова система DySet Pro със странично изравняване спрямо отпечатана марка осигурява по-малко макулатурни отпечатъци или спирания на машината в подавача към щанцата
Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) представи на drupa 2008 листовата щанца Dymatrix 106 Pro CSB (Cutting, Stripping, Blanking), т.е. за щанцоване, отстраняване на изрезките и разрязване на размноженията, със значителни нововъведения спрямо Dymatrix 106 CSB.
Dymatrix 106 Pro CSB е особено подходяща за производители на предварително биговани кутии и за друга довършителна обработка. Произвеждат се кутии от картон или велпапе (за цигари, захарни изделия, козметика, фармацевтични продукти, хранителни и нехранителни стоки), етикети или подложки за чаши.
Новост е присъединяването на утвърдилия се Preset Plus подавач на печатарската машина Speedmaster XL 105 към листовата щанца Dymatrix 106 Pro CSB, който намалява времето за подготовка чрез автоматична предварителна настройка на форматите за засмукващата глава, страничните вдухващи елементи и стойностите за подаването на въздух. Данните за тези настройки се предават на машината посредством интегрирането в системата Prinect Workflow. Така се осигурява стабилност на производството при най-високи скорости. Чрез използването на вакуум-лента отпадат допълнителните настройки на формáта за водещите ролки и четките за хартията на лентовата маса. Освен това липсват елементи за водене на листовете на въвеждащата маса, като така се елиминира рискът от появата на следи от тези елементи върху продукта. Надеждното водене на листовете се осъществява от система за центриране на стапела, както и от система за регулиране на „пристигането“ на листовете и за регулиране на „накриво подадени“ листове.
Preset Plus подавачът е предназначен за печатниците на опаковки, специализирани в областта на картонажа, които след отпечатването щанцоват продуктите. Подавачът Preset Plus е за формат 750x1060 mm, конструиран е за най-високи производствени скорости и за целия спектър от материали с дебелина от 0,03 до 1 mm. Специален ротационен вентил на засмукващата глава осигурява изключително прецизното отделяне на листовете един от друг. Благодарение на многокамерната концепция на централната вакуум-лента, може да се нагласява различната потребност от засмукващ въздух (вакуум), което от своя страна довежда до безпроблемно и точно подаване на листа.
Многостепенна система за следене на листовете предотвратява влизането на повече от един лист в подаващата маса. Механичната система, както и ултразвуковата система за следене подаването на двоен лист на DySet Pro, регистрират лежащи един върху друг листове. Като допълнително осигуряване срещу смущения се препоръчват и системи за контрол на каскадата и пакетите.
Тази опционална автоматичната система за подаване (DySet Pro) ще е на разположение след drupa 2008. Тя безгрешно нагласява листовете още преди подаването им към грайферите. Значително се намаляват неточните отпечатъци С DySet Pro — прецизно щанцоване на широк спектър от материали
С автоматичната система DySet Pro отпада пренастройката от изтегляне към избутване. Посредством патентованата регистърна система е възможно страничното нагласяване спрямо ръба на листа, спрямо печатното изображение или по печатни марки. Така Dymatrix 106 Pro CSB работи непрекъснато с най-високи скорости, като същевременно се осигурява точно предаване на листа към грайферите и дори сложни конфигурации за щанцоване се обработват надеждно.
DySet Pro позволява обработката на стапели със съвсем неправилни форми, защото и при високи производствени скорости осигурява точното въвеждане на листовете. Основният елемент на DySet Pro е оптичен сензор. Когато стапелът достигне в подавача и листовете се отделят един от друг на лентовата маса, предните марки в устройството регистрират позиционирането. Тогава оптичният сензор измерва страничните ръбове на листа, печатната марка или самото печатно изображение и при грешно положение коригира странично позицията на листа, преди предаването към грайферната количка, която отвежда листовете в щанцоващите секции на машината.
DySet Pro е подходящ за формати от 350х400 mm до максимум 760х1060 mm. При максимална скорост от 9000 листа на час се обработват хартии от минимум 80 g/m² до максимум 1000 g/m² за картон или мукава, както и велпапе с максимална дебелина от 2 mm.
Чувствителните сензори са в състояние да работят и при критични цветове. Системата се управлява удобно от сензорен екран.
DySet Pro се доставя както за стандартни, така и за Preset Plus подавачи.
Нови решения на Heidelberg при големите формати — отличени с „red dot design award“
Новите решения на Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) за големи формати — експонаторите на печатни пластини Suprasetter 145/162/190, както и печатарските машини Speedmaster XL 145 и Speedmaster XL 162, са отличени в престижния международен конкурс за дизайн „red dot design award: product design 2008“ със знака „червена точка“ за високо качество на дизайна. От 1995 г. насам, вече 16 продукта на Heideberg получават тази ценна награда в различни категории.
Оценката на продуктите, кандидати за наградата, става от международно жури — експерти в областта на дизайна. Те тестват продуктите и ги оценяват по различни критерии — степен на иновация, функционалност, ергономия, дълготрайност, екологичност, качество на интуитивно потребление и др. Отличието се присъжда на особено креативни, иновативни и висококачествени продукти. Тази година в конкурса са участвали над 3200 продукта от 51 страни.
За red dot design award
Наградата е учредена през 1955 г., а конкурсът днес е един от най-големите и р дизайн, комуникационен дизайн и дизайнерска концепция, последната от 2005 г. се обявява в Сингапур. През 2007 г. е имало повече от 7000 заявки от 60 страни.
Равносметка на Koenig & Bauer след drupa 2008
Бизнесът с листови машини е по-добър от очакванията
Koenig & Bauer AG (KBA) прави много положителна равносметка след drupa 2008 — броят и нивото на посетители те, както и интернационалността им, са значително над очакванията, въпреки стопанските проблеми в някои важни пазари за реализация. Дори доста високо поставената цел за продажби в направление „Листови офсетови машини“ от ръководителя на пласмента Ралф Замек, е леко надмината.
Постъпилите поръчки са значително повече в сравнение с drupa 2004. „Световният шампион“ по отношение времето за настройка — KBA Rapida 106 — намери изключителен отзвук сред специалистите, не само благодарение на убедителните демонстрации на печат. Освен на тази високотехнологична машина със среден формат, много печатници са се спрели на новата многостранна Rapida 105. С големия брой поръчки от Германия, Източна Европа, Китай, Северна Америка, Близкия и Средния Изток, КВА утвърждава силните си позиции като лидер на световния пазар при големите формати и печата на опаковки. Други поръчки, част от които са неочаквани, са постъпили от Европейския съюз, Австрия, Швейцария, Южна Корея, Индия, Латинска Америка и Северна Африка.
В направлението „Ролни офсетови машини“ са поръчани шест 16- до 48-странични машини Compacta за илюстрационен печат и KBA Continent с единична ширина на ролата и възможност за печат и на цветни рекламни или др. под. продукти (т.нар. „Semicommercial“).
Високоавтоматизираните компактни ролни машини KBA Cortina и Commander CT (CT = Compact) бяха направо „магнит“ за печатарите на вестници от Европа и Америка. Очаква се клиент от Германия, който не желае да бъде назован, да закупи Commander CT. В КВА разчитат на още поръчки през следващите месеци в хода на предстоящи решения за инвестиции за перспективната Compact платформа и за машини Compacta, както и доста активен бизнес в областта на листовите машини.
KBA Complete отпразнува на drupa своето „встъпване в длъжност“
Неотдавна основаната дъщерна фирма на КВА — KBA Complete — е удовлетворена от първото си участие на drupa. Много търсени са били презентациите (до 7 всеки ден), а освен това са били осъществени и индивидуални презентации, специално насочени към печатниците. По време на drupa много германски потребители са направили поръчки за консултации, свързани с интегрирани комплексни решения, продадени са били и доста системи за управление на информацията MIS (Management Information System).
Роланд Кастнер, управител на новосъздаденото дъщерно предприятие на КВА, казва: „drupa доказа, че решението за създаване на KBA Complete е взето в подходящия момент. Отзвукът сред посетителите специалисти показа, че трябва да ангажираме още компетентни сътрудници в нашето младо предприятие в най-скоро време.“
За разлика от много други доставчици, KBA Complete е в състояние да обвърже в мрежа всички системи, базирани на JDF (Job Definition Format), а не само тези на собствените технологични партньори. Под „обвързване в мрежа“, предлагащият решения далеч не разбира само обвързване на машините, но и включването на счетоводството и финансите, системите за използване на ресурсите в предприятието (ERP — Enterprise Resource Planning), логистиката и експедицията. Важен проект след drupa 2008 ще е по-нататъшната разработка на логистични решения за печатници на базата на радиочестотната идентификация (RFID). Като партньор е включен и Siemens. Още тази година ще бъде внедрена RFID управлявана логистика при „пилотен“ клиент.
EskoArtwork и Sun Chemical с обща стратегия за мастила за печат на опаковки
По време на drupa 2008 Sun Chemical und EskoArtwork, две от водещите предприятия в света в областта на печатарската и медийната индустрия, оповестиха подробности около новото си стратегическо партньорство по отношение на мастилата и работните потоци, от което по различен начин ще се възползват както досегашните, така и бъдещите им клиенти.
Целта на партньорското споразумение е изработването на точни цветни проби, като в програмата Kaleidoscope за управление на цветовете на EskoArtwork ще е възможен достъпът към базата данни SmartColour на Sun Chemical. Така ще отпадне необходимостта от профилиране на печатарските машини. Фирма Sun Chemical е световноизвестна с опита си в управлението на цветовете при производството на опаковки на маркови продукти, а EskoArtwork — в управлението на цветовете в работните потоци в областта на производството на опаковки. Базата данни SmartColour съдържа повече от 300 000 цветни нюанса за печат на опаковки, които могат да се постигнат с печатарски мастила от почти всеки производител на мастила. SmartColour разширява платформата Colour for Everyone на EskoArtwork така, че в цялостния процес на създаване на дизайна се работи точно с цветовете, които ще се получат на отпечатъка върху избрания материал със съответната технология. Това интегрирано решение ще е достъпно към края на годината.
Решения с офсетово качество осигуриха цялостния успех на Kodak на drupa 2008
Всеки регион, решение и сегмент на индустрията надмина агресивните цели на Kodak
Антонио Перез, председател и главен изпълнителен директор на Eastmann Kodak, откри drupa 2008 с недвусмислено твърдение: „Ние ще променим печата завинаги“. Когато след 14 активни дни изложението приключи, Kodak GCG отчете много успешно представяне със стотици поръчки, хиляди демонстрации, установени контакти с повече от 10000 потенциални клиенти, което надмина агресивните предварителни цели на компанията за дебюта й на drupa 2008.
„Ако това изложение се запомни като inkjet drupa, тогава Kodak ще бъде в неговия център със своята уникална и иновативна Stream Inkjet технология, която осигурява отпечатък с офсетово качество и беше демонстрирана на групи клиенти по време на изложението. Ентусиазмът на клиентите потвърди нашето послание, че печатните решения трябва да осигуряват надеждност, производителност, адекватна цена за собственост, разнообразие от повърхности за печат заедно с високо качество на отпечатъка“ каза Перез.
„drupa е наистина глобално събитие и това беше доказано от огромния брой посетители от всички региони на света, които се тълпяха на нашия щанд, за да видят интегрираните ни предложения“ — каза Кевин Жойс, главен маркетингов директор на GCG и вицепрезидент на Eastmann Kodak — „клиенти и посетители ни казаха, че нашият щанд е бил един от най-посещаваните и добре обмислени на изложението“.
„Нашата стратегия за поставяне на работния поток в центъра на щанда и показване на дигиталните и конвенционалните решения в рамките на тази свързана работна среда беше наградена с посетители, които имаха силно желание да се запознаят с 25–те нови продукти. Ние показахме и доказахме как клиентите могат да увеличат своите възможности и печалби. С нашата технология, присъстваща в повече от две трети от палатите, ние вече имаме хиляди продажби, започнати на изложението. Без изключение, всеки регион, сегмент и продуктова линия надмина нашите очаквания, като особено висока активност и продажби бяха отчетени за Азия Пасифик“, продължи Жойс.
В допълнение към Stream Inkjet технологията на Kodak, други ключови точки на щанда, които не само привличаха внимание, но станаха и обект на сериозни продажби, бяха новата цветна дигитална машина Kodak NexPress S3600, дигиталната флексосистема Kodak Flexcel NX, термалната пластина Kodak Electra XD, експонаторът за пластини Kodak Magnus 800Z Quantum, софтуерът Kodak Colorflow и системата за работен поток Kodak Prinergy Version 5.0.
„drupa 2008 показа в най-добрата светлина силата на печата и ролята, която той играе в успешните комуникации“, каза Перез. „Нашата динамична индустрия се нуждае от разнообразни технологии, за да задоволи нуждите на днешния мултимедиен свят. Kodak демонстрира най-широкото портфолио от иновационни решения, насочени към подпомагане на клиентите да развият своя печатен бизнес и маркетингови услуги“.
Xerox представи практически примери на гъвкави печатни решения по време на drupa 2008
Xerox демонстрира широк спектър от приложения за персонализиран печат на своите дигитални системи по време на drupa. Компанията представи практически примери на гъвкави печатни решения — от поставянето на фирмено лого върху пакетче за дъвки до създаването на локални туристически справочници.
На щанда на Xerox бяха представени някои от най-високо оценяваните и рентабилни приложения за производствен дигитален печат — персонализирани промоционални и транзакционни материали, пакети с материали за директен маркетинг, книги и ръководства, както и хибридни офсетови и дигитални приложения. Специално внимание беше отделено на иновативни приложения, които дават нови възможности за развитие на дигиталния печат като брандиране на опаковки, печат на професионални фотографски материали, включително персонализирани фотоалбуми и календари.
„Приложенията за печат са езикът, на който говорят нашите клиенти“, казва Куинси Алън, президент на Xerox Production Systems Group. „Все повече предприемачи осъзнават предимствата на персонализираната комуникация и създават впечатляващи, персонално насочени маркетингови материали с дигиталните технологии на Xerox. Целта ни е да покажем най-добрите практики в тази сфера, за да могат клиентите ни да използват тези печатни приложения за техните маркетингови цели“.
Новите печатни решения на Xerox предоставят на клиентите неограничени възможности за увеличаване количеството на продукцията и печалбите. Например с дигиталните печатни системи на Xerox можете да отпечатате името на вашата компания на пакетчета с дъвки, които да бъдат раздавани като подаръци и промо материали. Или да изработите локални туристически справочници в малки тиражи за туристи, които се интересуват от определени градове и региони.
Някои от представените по време на drupa от Xerox приложения:
• Книги и ръководства: Поредици от локални туристически справочници, отпечатани на Xerox Nuvera® 288 Digital Perfecting System, с цветни притурки, отпечатани на Xerox iGen3® 110 Digital Production Press;
• Информационни и промо материали: Каталози, направени за занаятчийски фестивали;
• Транспромо материали: Персонализирани писма, отпечатани на Xerox iGen3 110 Digital Production Press, за нуждите на телекомуникационна компания. Целта на компанията е да разшири връзките с клиентите си, като в същото време увеличи приходите си чрез кръстосана продажба на продукти и услуги;
• Директен маркетинг: Пощенски картички, отпечатани на Xerox DocuColor® 5000 Digital Press. Целта е открояващите се цветни персонализирани продукти да засилят притока на клиенти;
• Офсетов и дигитален печат: Хибридна продукция на книги за германско-холандско издателство, отпечатани на Xerox 650/1300 Continuous Feed Printers, с корици, изработени на офсет;
• Нов бизнес: Персонализирани опаковки за дъвки, произведени на Xerox iGen3 110 Digital Production Press за маркетингова компаня.
Полезен инструмент за създаване, произвеждане и продаване на дигитални приложения е колекцията от програми на Xerox ProfitAccelerator® Digital Business Resources, с помощта на която може да се разработи бързо и ефективно дигитален печатен бизнес.