Печатът се утвърждава сред конкуренцията в мултимедийната среда. Специализираната програма предлага първокласен обмен на ноу-хау. Световните лидери в технологиите са представители най-големите страни-изложителки. Значително нарастване на представителите от Китай и Индия.
Със своите над 1800 изложители, повече от 170 000 m² изложбена площ, очаквани над 400 000 посетители и почти 3500 журналисти от цял свят, тазгодишното изложение drupa (29 май — 11 юни) ще бъде най-голямото от всички досега.
„Не съществува друг специализиран форум с толкова дълбоко и всеобхващащо влияние в икономическо и технологично отношение, както изложението за печат и медии в Дюселдорф. Това, което са Олимпийските игри за спортистите, е drupa за печатарския и медийния бранш“, отбелязва Вернер Дорншайдт, председател на Управителния съвет на Messe Düsseldorf.
Във времето на Интернет и цифровите медии конкурентоспособността на печата отново и отново се подлага на изпитание. При това фактите говорят в полза на печатните продукти.
„Днес се печата върху хартия, картон, фолиа и други материали много повече от когато и да било по-рано — почти 500 млн. тона годишно в световен мащаб“, казва Албрехт Болца-Шюнеман, президент на drupa и председател на Управителния съвет на фирма Koenig&Bauer AG. Световните производители ще представят на drupa 2008 „фойерверк“ от иновации, цялостни решения и допълнителни разработки, готови за предлагане на пазара, които ще осигурят победата на печатния продукт в мултимедийната конкуренция.
„Печатният продукт предлага физически допир, емоционално въздействие и добавена стойност, които му осигуряват значително предимство в съревнованието с електронните медии — например „на мястото на продажбата“ (Point of Sales), при мениджмънта и налагането на търговските марки или при персонализираните мейлинги и голямоформатните рекламни кампании“, продължава Болца-Шюнеман. Освен това се разкриват нови разрастващи се пазари в областта на отпечатаната електроника (най-вече при печат на ценни книжа и защита на търговски марки) и комуникацията в мрежа (напр. при диалогови кампании).
drupa — най-голямата печатница в света
Заявките за участие отразяват ситуацията на международните пазари и развитието на бранша. Световните лидери в технологиите са представители на най-големите страни изложителки на drupa 2008: Германия (около 70 000 m²), САЩ (около 13 000 m²), Италия (около 13 000 m²), Швейцария (около 12 000 m²), Холандия (около 9000 m²), Япония (около 8000 m²), Великобритания (около 7000 m²), Испания (около 6000 m²) и Белгия (около 6000 m²). Страни, отбелязващи бум в икономиката си, като Китай и Индия, са със забележителен ръст спрямо предходното изложение — 300% за Китай (около 7800 m² изложбена площ) и 60% за Индия с около 2400 m².
От 50 години насам „сърцето“ на drupa е печатът. Ненапразно drupa се нарича „най-голямата печатница в света“. Дали листов или ролен офсет, печат на етикети, дълбок, цифров или ситопечат, цялата мощ на „черното изкуство“ е представена в размер XXL. С над 30 000 m² печатът заема най-голямата изложбена площ, следван от книговезките технологии и довършителните процеси (над 11 000 m²), предпечата и „премедията“ (над 9000 m²), производството на опаковъчни средства и обработката на хартия (над 7500 m²).
Прави впечатление ангажираността на фирмите, предлагащи цифрови решения, което е отражение на актуалното технологично развитие. Тази тема ще се третира на площ около 10 000 m² повече в сравнение с drupa 2004. Новите палати в северната част на панаирното градче — 8a и 8b — ще изпълняват ключова роля в тази област. Освен там, изложители, чиито основни продукти са базирани на цифровите технологии, ще се представят и в палати 5 и 9 — например Agfa-Gevaert, Canon, Eastman Kodak, Epson, Fujifilm, Hewlett-Packard, Konica Minolta, Ricoh Company, Xerox Corporation и др.
Още някои важни палати и изложители на drupa 2008:
Палати 1 и 2: Heidelberger Druckmaschinen AG, Polar-Mohr;
Палати 3 и 4: Печат, материали, услуги (Presstek Europe Ltd., Sakurai Graphic Systems Co. и др.);
Палата 6: Алианс PrintCity с MAN Roland и партньорите им в системата на PrintCity, както и други международни изложители от областта на довършителната обработка;
Палати 10 до 12: Обработка на хартия, производство на опаковъчни материали (Bobst S.A. и др.);
Палати 12 до 14: Книговезки процеси и довършителна обработка на печатните продукти (Horizon International Inc., Müller Martini и др.);
Палати 15 до 17: Печатарски машини, книговезки процеси и довършителна обработка (Cerrutti Officine, Ferag AG, Goss International, Koenig&Bauer AG, Kolbus GmbH&Co. KG, Komori International, Mitsubishi Heavy Industries, Ryobi, Windmöller&Hölscher KG и др.);
Палата 12: Борса за употребявани машини с над 70 търговски фирми.
Специализираната рамкова програма с подходящи отговори на всички въпроси
Идеално допълнение към предлаганите технологични решения на изложителите ще бъде специализираната рамкова програма, уникална по своя формат. Семинарите, работните срещи, докладите, индивидуалните маршрути в изложението, както и специализираните мероприятия — drupa innovation parc и drupacube — ще предлагат на специалистите от цял свят единствено по рода си ноу-хау.
Премиерата на програмата drupacube тази година ще бъде насочена към потребителите/купувачите на печатна продукция, т.е. хората, които взимат крайните маркетингови решения, както и към творците. Програмата ще бъде във вид на информационна среда, разчупваща всички рамки. Още с избора на мястото (пред Конгресен център Юг, на брега на река Рейн) и фòрмата (двуетажна сграда във вид на куб) става ясно, че се търси път към нови целеви групи посетители. Информационната програма за тях е подготвена съвместно със значимите Съюзи за комуникации, маркетинг и дизайн (www.drupacube.com).
drupa innovation parc (www.dip.drupa.com) ще бъде форум за иновационни технологии. С над 3300 m² изложбена площ и 160 изложители в осем различни области, „dip“ е най-голямата световна „микроплатформа“ за новосъздадени иновативни предприятия в областта на цифровите технологии на печатарската и медийната индустрия. Доминираща тема в него ще бъде обединяването на печата и медийните онлайн канали.
В рамките на мероприятията Compass Sessions (www.compass-sessions.de) референти от цял свят ще представят ежедневно информация за актуални тенденции, машини, софтуер, работни потоци, методи за изработка и продукти. С особено нетърпение се очаква Compass Session по темата „Отпечатана електроника“ на 4 юни.
Преглед на всяка от тематичните области осигуряват т.нар. Highlights Touren, включващи най-забележителните обекти на drupa (www.highlightstouren.de), при които посетителят е образно казано „воден за ръка“ до щандовете за разговор с компетентните партньори. Туровете по десетте маршрута ще се осъществяват на немски, английски и за първи път — на испански, френски и китайски език.
drupa ще работи всеки ден от 10.00 до 18.00 часа (в събота и неделя — до 17.00 часа). Входни билети и каталог на изложението могат да се поръчат предварително по интернет, а билетът се доставя по пощата. Предимството на онлайн поръчаните билети е от една страна по-ниската цена — дневен билет струва 37 евро, а закупен от касите в Дюселдорф — 55 евро. Четиридневната карта струва 120 евро, ако е закупена онлайн, а от касите — 180 евро. Има и допълнителна услуга — поръчаният онлайн билет може да се използва още по пътя към изложението като безплатен билет за всички транспортни средства на градския транспорт.
Дюселдорф и drupa са перфектно подготвени. Олимпийските игри на печатарската и медийната индустрия се откриват на 29 май!
За допълнителна информация посетете www.drupa.de.