„Не съществува друг специализиран форум с толкова дълбоко и всеобхващащо влияние в икономическо и технологично отношение, както изложението за печат и медии в Дюселдорф. Това, което са Олимпийските игри за спортистите, е drupa за печатарския и медийния бранш“.
Съобщения
Германо-Българската индустриално-търговска камара, като официален представител на Дюселдорфски панаир за България, Ви кани да посетите изложението drupa 2008, като Ви предлага следните услуги:
• Предварителна продажба на входни карти по цена с отстъпка — еднодневна 37 €, за 4 дни 120 €. Цените на каса са съответно: 55€/180 €. Входните карти за панаира важат и за безплатно пътуване с градския транспорт в Дюселдорф и региона;
• Цена на каталога: 25 €;
• Нощувки: Хотели и частни квартири по време на панаира се предлагат от ü& Düsseldorf. Marketing Tourismus GmbH, тел: (+49-211) 172020; факс: (+49-211) 161071; Email: messe@dus-mt.de; интернет: www.duesseldorf-tourismus.de;
• Транспорт: Предлагаме Ви резервация на самолетни билети на Lufthansa.
МAN Roland Druckmaschinen AG, патрон на Balkan Print Forum, кани всички на мероприятието във връзка с Балканския форум по време на drupa, което ще се състои на 31 май 2008, от 17 ч., на щанда на МAN Roland в палата 6, етаж 1.
Програмата на събитието включва:
• 17 ч. — Get-together (аперитиф и закуска);
• 17.30 ч. — Презентация на ROLAND 700 HiPrint;
• 18 ч. — MAN Roland на drupa 2008 (въпроси и отговори);
• 19 ч. — Вечеря и време за дискусии и контакти.
Основна цел на събитието е установяването на нови контакти, придобиване на знания, обмяна на опит, информиране за последните тенденции и перспективи в печатарската и медийната индустрия и други.
За повече информация и регистрация за събитието:
Росица Велкова (rossitza@gmx.de).
Intergraf и World Print & Communication Forum канят всички директори и председатели на браншови организации от европейските страни, както и представители на други национални браншови организации от цял свят, на 2 юни, в конгресен център Юг (CCD South), зала 7b, от 14 до 17 ч., да чуят доклада на Андрю Трибют, последван от дискусия по темите:
• State of industry in respective countries and major legislative issues (модератор Beatrice Klose, Intergraf);
• Association Challenges, i.e. Organisation, Membership, Personnel, Services (модератор Michael Makin);
• Potential for greater transnational co-operation.
World Print & Communication Forum (WPCF) организира Конференция по въпросите на околната среда
На 3 юни 2008, по време на организираната от WPCF конференция (Environment Conference) в рамките на drupa, специалисти от цял свят ще представят и дискутират важността на опазването на околната среда за полиграфическата индустрия в глобален мащаб.
Конференцията ще предостави възможност за обсъждане на еконормите в законодателството на различни държави и как печатарите се справят с наложените им ограничения във всекидневната си работа. Презентациите ще бъдат насочени основно към ситуацията в САЩ, Китай, Япония и Европа.
Няма да бъде пренебрегнато мнението на производителите на машини и оборудване. Heidelberg ще поясни важната роля на производителите за изпълнението на все по-нарастващите законови изисквания към печатарите, както и изискванията и на клиентите за печат, съобразен с екологичните норми.
Конференцията е организирана от Форум Световен печат и Комуникации (WPCF), с подкрепата на Heidelberg. WPCF е глобална платформа за обмяна на информация между транснационални и национални печатарски асоциации в полиграфическата индустрия.
Конференцията ще се състои по време на drupa, в конгресен център Юг (CCD South), на 3 юни, от 13.30 до 17.30 ч., в зала 2.
Повече информация за конференцията можете да получите от Беатрис Клозе (Beatrice Klose — bklose@intergraf.eu), както и на www.worldprintforum.org или www.intergraf.eu
Важна информация
Със своите над 1800 изложители, повече от 170 000 m² изложбена площ, очаквани над 400 000 посетители и почти 3500 журналисти от цял свят, тазгодишното изложение drupa (29 май — 11 юни) ще бъде най-голямото от всички досега.
Основни мероприятия в специализираната рамкова програма на drupa 2008
• drupacube (www.drupacube.com) — Премиера на drupa 2008. Информационна среда, насочена към потребителите/купувачите на печатна продукция, т.е. хората, които взимат крайните маркетингови решения, както и към творците. Намира се в двуетажна сграда във вид на куб, пред Конгресен център Юг.
• drupa innovation parc — dip (www.dip.drupa.com) — Форум за иновационни технологии, под егидата на НР. С над 3300 m² изложбена площ в палата 7 (на северния вход) и 120 изложители в осем различни области, насочени към печатари, издатели, програмисти, дизайнери и експерти, търсещи информация за ноу-хау, ориентирани към бъдещето идеи и реални решения, за които ще могат да научат повече в персонален диалог със специалист в съответната област в приятна обстановка.
„dip“ е най-голямата световна „микроплатформа“ за новосъздадени иновативни предприятия в областта на цифровите технологии на печатарската и медийната индустрия. Доминираща тема тук е обединяването на печата и медийните онлайн канали.
• Compass Sessions (www.compass-sessions.de) — Сесии, в които референти от цял свят ще представят ежедневно информация за актуални тенденции, машини, софтуер, работни потоци, методи за изработка и продукти. С особено нетърпение се очаква Compass Session по темата „Отпечатана електроника“ на 4 юни.
• Highlights Touren (www.highlightstouren.de) — Обиколки, осигуряващи преглед на всяка от тематичните области. Включват най-забележителните обекти на drupa, при които посетителят е образно казано „воден за ръка“ до щандовете за разговор с компетентните партньори. Туровете по десетте маршрута ще се осъществяват на немски, английски и за първи път — на испански, френски и китайски език.
drupacube
„Един ръководител на издателство или маркетинг мениджър едва ли се интересува с каква технология ще бъде реализиран даден печатен продукт. От решаващо значение за него обаче е каква икономическа печалба и какви резултати от комуникацията ще постигне с тази технология. Точно тази информация предлага drupacube...“
С тези думи Ралф Шолц, отговорен за проекта drupacube, представи начинанието пред Международната медийна конференция. Организираната за първи път програма ще играе роля на „Infotainment“ център за потребителите на печатни продукти на предстоящия панаир за печат и медии. Сградата с форма на куб, построена непосредствено до река Рейн, в близост да Конгресен център Юг, през деня ще бъде средище за работни срещи и симпозиуми, а вечер, след 18 часа — стилно място за развлекателни мероприятия.
„С drupacube Панаир Дюселдорф преследва няколко маркетингови цели“, разяснява проектният ръководител на drupa Мануел Матаре стратегическото предназначение на двуетажната сграда. „Целта ни е да мотивираме да посетят drupa онези купувачи на печатни продукти, които по-малко се интересуват от техническата страна на нещата, а най-вече търсят нови маркетингови идеи. Същевременно искаме да демонстрираме, че съвременната печатна комуникация е много модерна, развлекателна, креативна и ефикасна форма на информационно посредничество. А ако от тези информационни предложения се породи повишено търсене, то със сигурност това ще бъде не само радостен факт.“
„Полудневните симпозиуми няма да се занимават изключително с новите технически възможности за производство на печатни продукти. Такава информация ще се получава по време на обиколките на drupa в следобедите. В drupacube сутрин ще се отговаря на всички въпроси на потребителите на печатни продукти, с които срещат затруднения в ежедневния си бизнес“, обяснява Ралф Шолц тематичната насоченост на симпозиумите. „За да изберем възможно най-близки до практиката теми, в процеса на подготовката говорихме с много представители на бранша и установихме в каква насока мислят съответните групи потребители на печатни продукти и каква информация им е нужна, за да вземат верните решения.“
Така например, в „Деня на вестника“ ще се разглеждат следните въпроси:
Под каква форма печатният всекидневник има бъдеще като информационна медия? Каква форма трябва да има и с какво съдържание трябва да бъде един печатен продукт, който взима под внимание промененото поведение на медийно ползване от страна на младото поколение? Какви специални форми на реклама трябва да се предлагат, за да бъдат или да се направят атрактивни печатните вестници в качеството им на носители на реклама?
Тези въпроси са и в основните теми на докладите за съответния род печатни продукти.
Compass Sessions
Водещите мероприятия на drupa 2008, под названието Compass Sessions, са успешно навигационно помощно средство за мениджъри в областта на печата и медиите, включвайки най-актуалните теми и участието на реномирани лектори. Насочени към ръководителите в печатарската и медийната индустрия, двучасовите семинари ще предлагат ценна информация, свързана с взимането на инвестиционни решения. В продължение на 11 дни, всеки ден от 9 до 11 ч., ще бъдат провеждани т.нар. Compass Sessions по темите: цифров печат, цифрови работни потоци, офсетов печат, решения за директен печат от интернет, отпечатана електроника, премедиа и печат на опаковки. Повече от 40 референти от цял свят ще помагат в „навигацията“ на специалистите сред многообразието от теми на изложението.
Отпечатана електроника е темата, определена за сряда, 4 юни, като тази сесия по изключение ще продължи четири часа — от 9 до 13 ч. Партньор в мероприятието е Organic Electronic Association (OE-A). Референти и представители на водещи предприятия от чужбина и Германия ще информират за последните разработки в областта на този бързо разрастващ се сектор.
На Compass Sessions, провеждани от Print &Media Forum AG, между другите лектори трябва да се отбележи участието и на Джеймс Харви (САЩ), проф. д-р Арвед Хюблер (Германия), Щефан Йеги (Швейцария), Волфганг Милднер (Германия), Менно Муиж (Холандия), Франк Романо (САЩ), Флориан Зюсл (Германия), Дейвид ван Дрисше (Белгия), Дейвид Цванг (Белгия) и още много известни специалисти. Кооперирани партньори на Compass Sessions са Ghent Working Group, Професионалният съюз на индустрията за производство на кутии (FFI), Pro Carton Deutschland и Organic Electronic Association (OE-A).
Compass Sessions, провеждани в Конгресен център Изток на Дюселдорфския панаир, заедно с малката закуска, са идеалният старт за деня на drupa. Освен предоставянето на знания, те са оптимално място за контакти и работни срещи със специалисти от цял свят. Достъпът в Конгресен център Изток е възможен и без входен билет за drupa. Конференциите ще се водят на немски и английски език със симултанен превод. Таксата за участие е 75 евро на ден. Членовете на професионалните съюзи за печат и медии и кооперираните партньори участват с намалена такса — 60 евро. От уеб страница www.compass-sessions.de е възможна предварителна заявка за участие в желаната сесия. Регистрация на място също е възможна.