MAN Roland Druckmaschinen AG — WE ARE PRINТ
На тазгодишната drupa MAN Roland ще бъде отново в палата 6. Под мотото WE ARE PRINТ, на площ от 4000 m² ще могат да се видят „на фокус“, в концентриран вид и по атрактивен начин, всички бизнес области на фирмата.
Value Added Printing (Печат с добавена стойност) за листови машини, Applied Innovations (Приложни иновации) за ролни машини и Printvalue за всички въпроси, отнасящи се до услугите, консумативите, обвързването в мрежи, консултациите и не на последно място — енергийната ефективност, са необходимите постоянни качества на печата.
Value Added Printing олицетворява повишаването на ефективността на производството едновременно със стойностните измерения на печатния продукт. В областта на рекламата, издателската дейност и опаковъчната индустрия това означава „изискани и изящни“ печатни приложения едновременно с интелигентни решения за автоматизацията на листовите машини.
ROLAND 700 DirectDrive и ROLAND 700 HiPrint чрез модулите QuickChange (QuickChange Job — модул за бърза смяна на поръчките и печатния материал; QuickChange Color — осигуряващ икономии чрез прецизната настройка на регулаторите за подаване на мастилата; QuickChange Coating — позволяващ бърза смяна на вида лак и QuickChange Clamp — бърза смяна на печатната форма за лакиране) осигуряват значително съкращаване на времето за подготовка (около 35%), както и икономии поради намаляване на макулатурата.
По-големите и „плюс“ форматите са друга тема на drupa. Това, което се търси днес, е по-големи ширини на ролите и по-големи формати — XXL. При малките, форматът 0В плюс (590 х 740 mm) и при средните — 3В плюс (780 х 1 040 mm) осигуряват още един ред размножения на листа и оттук — по-голям капацитет при същия разход на време и работна сила. Това важи и за големия формат XXL и ROLAND 900, XXL с формат 7В плюс. Размерите 1260 х 1620 mm позволяват целесъобразно използване посредством 48 размножения на лист А4.
Чрез своите многобройни инлайн модули машината ROLAND 700 HiPrint предлага най-добрите предпоставки за висококачествен печат. Един, два или повече лакиращи модули, както при модел Ultima, са база за богати варианти на инлайн лакиране с дисперсни и/или UV лакове. Модулът InlineFoiler Prindor за студено фолиране е с качество, което досега изглеждаше възможно само с горещото фолиране. С четирицветния инлайн печат върху фолиото се постигат блестящи металик ефекти. Постоянното високо качество се осигурява чрез непрекъснатия контрол от страна на системите за измерване на цветовете и регулиране на подаването на мастилата ROLAND ColorPilot и ROLAND InlineInspector.
Системата InlineColorPilot, в съзвучие с философията на MAN Roland за печат с добавена стойност, повишава ефективността на производството и осигурява непрекъснат контрол и коригиране на качеството по време на тиражния печат при големи формати. InlineColorPilot измерва и регулира оптичната плътност на мастиления слой при работеща машина, така че не се налага ръчното изтегляне на контролни отпечатъци. InlineColorPilot се монтира зад натисковия цилиндър в последната печатна секция. С една система могат да се измерват и регулират до седем цвята. Освен това е възможно InlineColorPilot опционално да се разшири с okBalance® на System Brunner с приоритет върху сивия баланс.
Applied Innovations са „ключовите думи“ за ролните печатарски машини на MAN Roland, които изразяват непрекъснатата целенасочена мощ на иновациите, ориентирани към бъдещето.
Най-подходящият пример за това е напълно автоматичният робот за смяна на печатните форми APL, който намалява времето за смяна до минимална част от времето и може да се достави към всички вестникарски машини.
Автоматичното достигане до работна скорост посредством QuickStart е особено важна разработка, при която макулатурата при пускането на дадена поръчка се намалява от няколко стотици до няколко десетки екземпляра.
Printvalue за добавена стойност съдържа четири основни направления:
• printservices — включва освен сервизното обслужване и предлагането на други услуги в рамките на цялото съществуване на дадена система за печат. Обхваща анализ на процесите, финансиране и управление на проектите, обучение, поддръжка, осигуряване на конкурентоспособност чрез подходящи пакети за ъпргрейд и сервизиране на базата на TeleSupport и TelePresence и други;
• printcom — съкратено от print competence, е знак за качество на предлаганите технико-технологични системни компоненти за печат; Предлага материали за печатните процеси от партньори, най-добри в своята област. Обхваща печатните платна, овлажняващите, миещите и помощните средства, силиконите, лаковете и мастилата, както и четките за миене, печатните и растеровите валци, смазочните средства и измервателните инструменти;
• printnet — обединява печатните процеси в един цялостен работен поток — от приемането на данните, калкулацията, настолната издателска система, предпечата и печата, до довършителната обработка. Обхваща планирането, редактирането, рекламирането, предпечата, печатарската машина и довършителната обработка и предлага на потребителите повишена гъвкавост на производството чрез обвързването на клонове и филиали, повече прозрачност и ефективност чрез централизираното съхранение на данни, управление и обвързване в мрежа;
• printadvice — ново направление, което включва консултантски услуги за клиенти от областта на листовия и ролния офсет — по отношение на инвестиции, проектиране на сгради, организация, мениджмънт, конфигуриране на системи и оптимизиране на процесите. Посочва на печатниците собствения им потенциал и ги подкрепя при стратегическото им планиране. Много оферти и задачи се предлагат вече от дъщерното дружество на концерна Eurografica Systemplanungs GmbH.
MAN Roland търси най-удачните решения за управление и на енергията както в производствените процеси, така и в сградата. Към тях спадат повторно получаване на енергия, оптимизация на осветлението, повишаване на ефективността на сушилните агрегати и инсталациите за въздух под налягане, целесъобразно допълнително оборудване, систематизирана поддръжка и стандартизация на печатните процеси.
Heidelberger Druckmaschinen AG — HEI Performance и HEI Value
(www.heidelberg.com)
Под мотото HEI Performance и HEI Value в палати 1 и 2 на изложбения център в Дюселдорф, на площ от около 7800 кв. м, Heidelberg успешно насочват технологията в полза на клиента. Премиерата на голямоформатните машини Speedmaster XL 145 и 162 отбелязва навлизането на производителя в „тежката категория“. Нова е и средноформатната XL 75.
С разработките си за формати 6 и 7В фирма Heidelberger Druckmaschinen AG разширява „нагоре“ предлагането на машини за печат на опаковки и илюстрационен непериодичен печат. След като неотдавна представители на специализираната преса от цял свят имаха възможност предварително да видят новите машини в завода Визлох-Валдорф, новата платформа на моделите Speedmaster XL 145 и XL 162 ще бъде представена официално за първи път на drupa 2008. Заедно с голямоформатната платформа на Speedmaster, която се числи към „Клас с върхова производителност“ (Peak Performance Class), ще има и нова средноформатна машина — Speedmaster XL 75, която ще замени CD 74. Според производителя, XL 75 и XL 105 ще придадат „завършен вид“ на Peak Performance Class.
Важен аспект в представянето на Heidelberg на drupa са интегрираните решения. Prinect Press Center, Prinect Packaging Workflow и Prinect Axis Control допълват предлагането на продукти за оптимизиране на работните потоци.
За първи път ще бъде представена новата фамилия експонатори Suprasetter — термални голямоформатни СТР продукти Suprasetter 145, 162 и 190.
В направлението за довършителна обработка ще се състои премиерата на сгъвачната машина за автоматична перпендикулярна гънка Stahlfolder KH 82. Нова е и машината Diana X 115 за лепене на предварително биговани кутии, както и листовата щанца Dymatrix 145 CSB. Листовите щанци Dymatrix 106 Pro CSB, както и сериите Variamatrix CS и CSF са оборудвани с нови опции.
Information und Business Center и HEI Tech Center — централни пунктове в двете палати на концерна
Посетителите ще могат да се ориентират целенасочено в Information und Business Center за предлаганото от Heidelberg в областта на системното сервизно обслужване, консумативите по програмата Saphira, решенията за финансиране, употребяваните машини, Print Media Academy и Business Consulting.
С BusinessConsulting, например, Heidelbergпредлага консултации за стопанско управление, излизащи далеч извън границите на печата. На базата на индивидуален анализ на ситуацията при клиента, експертите разработват не само инвестиционен план, но и споделят с него маркетинговия си опит.
HEI Tech Center ще има във всички зони на палати 1 и 2, където експерти на Heidelberg ще информират подробно за предлаганите от фирмата решения.
„Passion for Print“ на живо
На машини и с продукти на Heidelberg, съвместно с adidas, на живо ще се демонстрират (при почти практически условия) предпечатната подготовка, печатът и довършителната обработка на продукти като рекламни постери, картички за автографи, брошури или външни опаковки. Клиентите ще се информират за разностранните възможности за икономически изгоден печат и облагородяване. Потребителите на печатни продукти ще се убедят в богатия избор и ефективност, които предлага медията Печат. В тази връзка Heidelberg организира специални HEI Light Touren, за които посетителите могат да се регистрират по интернет или на щанда.
Всички приложения на Heidelberg са сертифицирани от FSC (Forest Stewardship Council — организация за защита на горите).
Интегрирана комуникационна кампания ще съпътства клиентите преди, по време и след края на изложението
Още през лятото на миналата година Heidelberg даде старт за новата си рекламна „HEI“ кампания. Преди изложението клиенти и заинтересовани лица ще получат рекламни мейлинги с информация за представянето на фирмата на drupa. Специалната интернет страница (www.drupa-heidelberg.com) също информира подробно за всички събития и мероприятия по време на панаира. А към студентите, практикантите и учителите има специално насочена информация HEI School в свободните площи до палати 1 и 2.
По време на drupa 2008 на клиентите и посетителите на щанда на Heidelberg ще бъде представена практически и информативно обвързаността на технологичните предимства на оборудването и икономическата полза от тях.
HEI Performance изразява най-висока производителност по отношение на качество, скорост и надеждност на печата. HEIValue— добавената стойност, получена от всеобхватната оптимизация на процесите, високата производителност и оттук — по-добрите маржове. Изложбената концепция на Heidelberg е, че HEI Performance е база за HEI Value.
Komori Corporation — Five Solutions For Your Success
(www.komori.com)
С повече от 30 демонстрации „на живо“ дневно на щанда си C04/D04, разположен на 2000 м2, в палата 15, Komori ще представи пет решения (FiveSolutions) , които предават фирменото мото — „Да надминеш очакванията на клиента“.
Излагайки на показ своите най-модерни системи за печат, Komori ще покаже осем офсетови печатни машини, вариращи по размер от малкоформатната Spica 529P, до ролната 16-странична System 38S. drupa 2008 ще послужи също така като стартова площадка за следващото поколение LS-технология, печелеща награди, и авангардната интелигентна система KHS-AI за стартиране на печат.
Пет решения за постигане на успех
Под лозунга Five Solutions (Пет решения), демонстрациите ще се концентрират върху петте най-важни въпроса, пред които днешният пазар на печатарски услуги е изправен:
• Допълнителна добавена стойност
• Висока продуктивност за един процес
• Смяна на форма при печат по поръчка
• Гъвкав многоцветен печат
• Опазване на околната среда
Централна за петте пункта за демонстрации на Komori е зоната „DoNet“ („Работна мрежа“), командният център на работния поток JDF на Комори. JDF-управлението на всички печатни машини на drupa, с помощта на трима търговци-дистрибутори на MIS (Management Information System), ще бъде свързано в мрежа през К-станцията на Komori, която осигурява двупосочен интерфейс, придвижвайки цифрови данни из целия производствен процес. Когато се използва заедно със софтуерните системи на други партньори по управление на работни дейности, информацията се изпраща от печатащата машина обратно през К-станцията и предава данни в реално време за производителността на печатащата машина и управлението на целия печатен цех.
Изключителни иновации на drupa, които не бива да се пропуснат
• KHS-AI — авангардна интелигентна система при листови печатарски машини. Тази система позволява още по-бърза подготовка и промяна на работни задачи, в сравнение с предишното KHS, тъй като притежава функция за самообучаване, като запаметява всякакви промени, които операторът прави в СІР4, сваля информацията и я използва в следващи поръчки. Това е основната атракция на демонстрацията „Промяна при печат по поръчка“.
• Lithrone SX629 със студено ламиниране, UV лакиране и щанцоване;
• Lithrone SX640 + лакираща секция — нова добавка към гамата LS40, с по-голяма скорост, по-голям размер на листа и — чрез новата система на Komori KHS-Al за бързо стартиране на печат и дори още по-бърза промяна от една поръчка на друга поръчка;
• Ролната 16-странична System 38S — с високоскоростен отделен фалцапарат с обрязване и за първи път с устройство за летящо подаване на Komori, интегрирано влагане, ролкови водачи и управление на рязането.
• Lithrone SX540 — сега вече със софтуер и технически надстройки, за да се извлече максимума от новата система KHS-AI.
• Lithrone SX529 — също с нови характеристики и софтуер за още по-бърза смяна;
• Нови системи за оценяване на качеството на печат — в листовите и ролните печатни машини на Komori.
• Видеоскоп — старт на новата система на Komori за мониторинг, която показва подробности в реално време за текущите условия в ключови зони.
Komoriще впечатли посетителите на drupa2008 с широка гама нови технологии, целящи подобряване на производителността и рентабилността и намаляване на екологичното натоварване при печатане.
Фирма Булграфика, представител на Komori за България, ви очаква на техния щанд по време на drupa 2008.