Папата е германец. Испания е световен шампион по футбол. Дубай се свързва с огромен, красив хотел. Дотук — нищо ново. Но хората от коя нация седят най-дълго пред телевизора? Къде най-усърдно се четат вестници? Чий е рекордът на дълги разстояния на WWW-пистата? Отговори на тези въпроси дава актуално изследване на Висшето училище за медии в Щутгарт, Германия. Ще узнаете кои са нациите на челните места в ползването на медиите.
Интернет избор в Бразилия:
Техническите познания на бразилците във футболните среди не се подлагат на съмнение. Но и по отношение на интернет те „играят по-дълго с топката“ от всички други.
„Вестникарският колос“ Китай:
Само отгоре-отгоре да прегледаш заглавията не се случва в Китай. С невероятно търпение китайците всеки ден отделят много време за вестника си.
Русия, рекордьор по брой заглавия:
С един поглед върху руското медийното пространство става ясно какво означава многонационална държава – най-голям брой вестникарски заглавия на човек от населението.
Великобритания в мрежата:
Може би потребността да си винаги във връзка е характерна за хората от Острова, или пък страхът да не се окажеш откъснат от останалия свят. А може би е само случайност, че изключително много британци имат интернет връзка.
Япония като преследвач:
Спокойно, няма да извадим самурайски меч и няма да плащаме неплатена сметка! Всъщност, всичко е вече платено. На глава от населението японците дават повече пари за печатни продукти от всяка друга нация.
manroland | expressis verbis edition 2011
Превод от немски език Станислава Петрова