Седмият Балкански печатарски форум и втората среща на InPEQ (Initiative for Printers’ Education and Qualification) се проведоха на 18 и 19 октомври т.г. в София.
Петър Кънев, председател на УС на СПИБ, откри седмото издание на Балканския печатарски форум с това, колко са важни тези годишни срещи не само за печатната общност от региона, но и за европейските партньори.
Общността
В тазгодишното издание на форума участие взеха 186 представители от 13 страни: България, Хърватия, Гърция, Румъния, Унгария, Сърбия, Словения, Австрия, Белгия, Финландия, Германия, Швейцария и Украйна.
Домакини на Балканския печатарски форум бяха Съюзът на печатарската индустрия в България, manroland България и „Билборд” АД.
Домакини на втората среща на InPEQ бяха ХТМУ, Технически Университет – София, Филиал Пловдив и УниБИТ.
Седмото издание на Балканския печатарски форум се състоя благодарение подкрепата на manroland web systems GmbH, както и на Muller Martini Austria, Océ Printing Systems, UPM, Sappi и Procemex, KURZ и Baumüller, Agfa Graphics, manroland sheetfed GmbH, PrintCity Alliance и Agressione Group.
„За нас е важно да бъдем партньори с нашите клиенти“
„Ние не просто продаваме машини, за нас е важно да бъдем партньори с нашите клиенти“ – това беше един от основните аргументи на Ulrich Pfefferer, заместник-вицепрезидент „Продажби“ в manroland web systems, който говори за успешното развитие на компанията след преструктурирането и за трудната икономическа ситуация в световен мащаб.
Разбира се, успехът, и то не просто моментният успех, се дължи на изграждането и изпълнението на множество стратегии, които поставят в общ център клиента и развойната дейност, за която всяка година биват отделяни 8% от приходите. Цифрите доказват това – според официалните данни тази година са реализирани продажбите на 33 нови ролни печатни системи и 2 дигитални машини.
Бъдещето на вестниците
Бъдеще и развитие бяха две от най-често споменаваните думи по време на Седмия Балкански печатарски форум. Всъщност всички ние очакваме да чуваме за възможностите, когато се говори в бъдеще време.
И така, какво е бъдещето на вестниците и всъщност имат ли такова в настоящия си вид?
Наистина интересен въпрос, на който Ulrich Pfefferer се опита да отговори, вземайки предвид различния начин, по който гледат на въпроса издателите и читателите.
Истината е, че днес читателят наистина е с главна буква и в това няма съмнение. А начините, по които може да се сдобие с интересуващата го информация, не са един и два. Той иска да бъде не само информиран своевременно, но и да го „заливат“ емоции, да бъде предизвикан, привлечен и дори изненадан.
Целия текст можете да прочетете в печатното издание.
Статията е публикувана в брой 5 / 2012.