125 хиляди регистрирани посетители на изложенията Grafitalia, Converflex и Ipack–Ima 2009
Изложители и организатори на тазгодишните изложения за печатни медии Grafitalia, Converflex и Ipack–Ima, проведени в Милано от 24 до 28 март, отчетоха огромен успех за тъй нареченото „космическо събитие на годината“. Резултатът е много по–добър от най–оптимистичните очаквания както по отношение на количеството, така и на качеството на посетителите.
Около 2100 изложители разположиха щандовете си на площ от 90 хил. кв. м. Изложенията бяха посетени от общо 125 хил. души. Голям бе броят на чуждестранните гости, което доказва силната експортна ориентация на висококачествената италианска продукция. Ipack–Ima отбеляза 25% изложения
международни посетители от общо 54 хиляди. Международното присъствие на Grafitalia бе 11% (от общо 38 хил. посетители), а на Converflex — 20% (от над 33 хил. посетители).
„Изключително доволни сме от постигнатите резултати“, отбеляза главният изпълнителен директор на Ipack-Ima spa и Centrexpo spa — д–р Гуидо Корбела. „Резултатите дават възможност да се гледа към бъдещето с вяра и оптимизъм, което бе немислимо преди началото на тазгодишното „космическо събитие“. Всичко това е изключително оптимистично за националната ни икономика, тъй като опаковките и печатът са непосредствено свързани с цялостната икономическа система. Много от изложителите, особено от сегмента хранителни продукти, отчетоха, че са получили нови поръчки и са осигурили нов бизнес през тези няколко дни. По време на изложения такова нещо не се е случвало от дълго време насам.“
Думите на г–н Корбела се потвърждават и от числата, съобщени от изследователския център на Ipack–Ima при откриването на изложенията. Информацията е получена от Италианския национален статистически институт Istat. През 2008 г. Италия е експортирала машини за хранително–вкусовата промишленост на обща стойност от 1068 милиона евро и е внесла такива за само 120 милиона евро. Износът на машини за опаковане и етикетиране е в размер на 3755 милиона евро, докато вносът е само за 376 милиона евро. Всичко това ясно показва водещата роля на Италия на световния пазар в този производствен сектор.
Acimga (индустриалната асоциация, представляваща производителите на машини за полиграфическата, хартиената, опаковъчната и свързаните индустрии) също докладва оптимистична информация. Обработените от Istat данни показват, че през 2008 година износът на италианската полиграфическа и опаковъчна промишленост е достигнал 1444 милиона евро.
„Тази индустрия, както и тазгодишните изложения, са ключови за процеса на икономическото възстановяване“, отбеляза заместник–министърът на икономическото развитие на Италия Адолфо Урзо по време на официалната церемония по откриването.
На изложенията в Милано бяха проведени също и редица срещи и дискусии. Особен интерес представляваше конференцията „Повече технология, безопасност и качество, по–малко глад“, в която участваха авторитетни агенции на ООН и на чуждестранни делегати и бизнесмени.
Grafitalia и Converflex в центъра на вниманието на световния полиграфически отрасъл през 2009 година
Накои от специалистите класифицираха тазгодишната Grafitalia като „малката сестра“ на Drupa, което всъщност се оказа доста неточно. Заедно с изложенията Converflex, Ipack–Ima и Plast, провеждани едновременно в същия панаирен град, това бе може би мегасъбитието на годината за печатарите. Изложители от областите на печатната технология, обработката на хартия, печата и изработването на опаковки, както и обработката на пластмаси, представиха най–новите си продукти и системи. Предимство бе, че посетителите можаха да получат богата информация както за производството на опаковки за хранителни и нехранителни продукти, така и за техния транспорт и плас мент. Според д–р Гуидо Корбела едновременното провеждане на четирите изложения през 2009 г. е уникално, тъй като се случва единствено през 12 години.
Професионалните изложения Grafitalia и Converflex 2009 имаха за цел да предоставят на посетителите комплексни решения. Към тях, освен технологичното обновяване, показано в рамките на цялостната изложбена програма с множеството иновации, се отнасят също и информацията и ноу-хау по въпроса за динамичното развитие на отрасъла и особено на новите иновационни възможности.
Нова жизнена сила за полиграфическата промишленост
Това бе мотото на единадесетата Grafitalia — най–голямото след Drupa международно изложение, което се провежда от 35 години насам. Grafitalia се разполага във времето между Drupa и Ipex и дава на производителите възможност да представят своите иновации и развитието на новостите от Drupa в областите печатни машини, материали, печатни технологии, хардуер и софтуер, довършителна техника и много други. Около 40% от изложителите бяха с чуждестранен произход, което доказва непрекъснато засилващия се международен характер на Grafitalia.
В центъра на вниманието – голямоформатният печат и печатът върху текстил
Вниманието на организаторите бе концентрирано върху голямоформатния цифров печат и дигиталния печат върху текстил. И двете направления регистрират интензивен растеж през последните години. Естествено е, че това развитие привлича нова публика, която се множи много бързо и извлича полза от възможностите, предлагани от цифровата технология за печат върху текстил. Тази нова група от специалисти имаше възможността да направи тематична обиколка на щандовете, а също и да получи информация за задълбочаване на познанията в областта на технологията и приложението на печата върху текстил.
Цифровият и особено голямоформатният печат играят доминираща роля не само на италианския пазар. Именно затова едни от най–големите и най–известни световни фирми представиха нови цифрови печатни решения и мастилено-струйни технологии. При печата върху текстил се работи обикновено с пиезо– и мастиленоструйна печатна технология. Иновациите в сферата на мастилата дават възможност печатът върху текстил да се наложи в области, които доскоро бяха недостъпни. Това означава големи промени в структурата на разходите и производствения процес. Днес цифровият печат се налага при текстила и облеклата, при елементите за интериори, при спалното бельо и тъканите за седалки на автомобили. В модната индустрия дигиталният печат върху текстил представлява вече интересно решение за намаляване на разходите и на времето за производство.
Съпътстваща програма
Grafitalia предложи освен традиционната техническа и технологична информация и много интересни допълнителни мероприятия. От една страна бе направен опит да се обединят купувачи, продавачи и други заинтересовани в една по–добра и по–продуктивна обстановка, различна от тази, предлагана от интернет, а от друга — на Grafitalia бяха организирани съпътстващи мероприятия и семинари, особено по темите печат върху текстил и голямоформатен печат, както и най–общо по темата дигитален печат.
Благодарение на последното поколение машини, в производствената област се постига високо качество, добавена стойност и висока степен на гъвкавост при обработката. Сред купувачите на печатни продукти преобладават посредниците до крайния клиент, които са предимно различни видове агенции. Това всъщност е новата специална, бързо растяща бизнес група, която трябва да бъде запозната с последните новости и възможности, предоставяни от съвременните печатни технологии. Именно затова в съпътстващата програма на Grafitalia и Converflex бе включена темата „Потребители на печатни продукти“ — съвместна инициатива на издателите на списание Print Buyer и на Centrexpo. Целта бе да се срещнат представители от печатарската индустрия с тези от комуникационния отрасъл.
На Grafitalia 2009 бе организиран за първи път и „Клуб на потребителите на печатни продукти“, който бе предназначен специално за купувачи, издатели, маркетингови мениджъри, дизайнери и други, чиито основни интереси са повече към крайния продукт, а не толкова към използваната технология.
Успешен профил
Деветото издание на Converflex предложи множество решения, които могат да помогнат на специалистите да постигнат желаните търговски цели — производителност, ефективност, конкурентоспособност и имидж. Converflex 2009 се утвърждава като специализирано изложение за всички значими фирми в отрасъла, при които технологичното развитие и инвестиционната готовност са заложени като основа на бизнес политиката. Благодарение на успешната международна ориентация на изложението, то се определя напълно справедливо като най–голямото и най–важното събитие в областта на обработката на хартия и печата на опаковки през 2009 г. Заедно с Grafitalia, водещото изложение за полиграфическата промишленост и за печатните медии, през тази година миланският панаир се превърна в голямата атракция за специалистите от Европа и страните от Средиземноморието. По данни на организаторите става въпрос за пазар, обхващащ над 900 млн. души.