Брошури, фирмени отчети или информационни издания за клиенти — професионално облагородени, те осигуряват на предприятията привличаща вниманието презентация. Но кое облагородяване се приема добре? Кое е рентабилно и подходящо за определен продукт и целева група? Това бяха аспектите, обсъждани в края на април на третото съвместно мероприятие на manroland (Професионален съюз на медийните производители) в Офенбах. 85 участници от Германия, Холандия, Полша, Швейцария и Чешката република бяха запознати с теорията и практиката на творческото приложение на облагородяването чрез лакиране, различните субстрати и приложението на студеното фолиране в областта на печата на фирмени издания/фирмена/корпоративна литература.
„Не става дума за облагородяване само заради облагородяването, а затова, чрез правилния избор на печатни продукти да им се придаде подобаваща важност и да се постигне отлично въздействие“, отбелязват организаторите Хайко Сток от manroland и Рюдигер Маас от f:mp. За да предложат нови идеи и познания за стойността на облагородяването при печата на фирмена литература, те бяха съставили информативна програма с референти на високо професионално ниво.
Печатът въздейства на всички сетива
„Облагородяването при печата — лукс или фактор за успех?“ е реторичен въпрос, зададен от Йоахим Бретшнайдер, управител на Richard Bretschneider GmbH. Специалис тът показа впечатляващи примери от ежедневната си практика в подкрепа на факта, че не само производителите на маркови артикули, но и предлагащите масови продукти, осъзнават значението на облагородяването при печата. Консултантът по въпроси на дизайна, професор Михаел Хардт, апелира да се използват „недостатъчните варианти на предлагане“ от страна на онлайн медиите в полза на печата. Само печатът въздейства на всички сетива. А как (да) се реализира това, показа Александер Херц, консултант на специализираното списание „versio!“ за иновационни печатни продукти и технологии. Той представи многостранните възможности на облагородяването — от субстрати, лакове и специални мастила, горещо преговане на фолиа/топъл печат до различни растри и разширяване на цветното пространство. А че информационните издания/списания за клиенти се числят към проспериращите от процеса на дигитализацията и са пример затова, как електронните медии могат да стимулират печата, беше показано от Михаел Хьофлих, управител на Forum Corporate Publishing „Креативните информационни издания за клиентите, които знаят как да обединят всички видове медии, се оказват при кризата ценен инструмент в маркетинговия микс.“ Кнуд Шлаудраф, управител на RedWorks GmbH , изказа съжаление: „Творците често се сблъскват с препятствия поради факта, че участниците в процеса на облагородяване знаят твърде малко.“ Според него е важно, „всички участници да се съберат и обсъдят достатъчно рано всички аспекти, за да се постигнат добри резултати“.
В практическата част на мероприятието беше демонстрирано студено фолиране с ROLAND InlineFoiler Prindor. В Центъра за печатни технологии участниците видяха новия печатен процес на живо и имаха възмож ност за непосредствено сравнение на въздействието на облагородени и необлагородени мостри. Те бяха впечатлени от лесното приложение на трансферираните чрез студено фолио метални частици и с радост получиха плакати и набори от печатни мостри.
Освен предоставянето на знания, поредицата от мероприятия цели и задълбочаването на връзките между участниците в процеса на облагородяване. Освен докладите и демонстрацията беше организирана изложба на партньорите — f:mp, „versio!“, Bretschneider, Forum Corporate Publishing, Ogilvy One и Алиансът PrintCity, както и на спонсорите на мероприятието UPM, Kurz и reproflex, където можеха да се видят не само техни експонати, но и да се осъществят разговори с представители на фирмите. Това предложение предизвика жив интерес и много от участниците получиха индивидуални консултации от изложителите.