Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Лидерът на безжичната комуникация – печатната реклама



Намаляващи бюджети, прецизна проследимост, дори удобство - има десетки причини да прегърнем Интернет рекламата с широко отворени ръце и да изхвърлим печатната реклама от медия микса с лекота. Има ли защо да инвестираме в печатна реклама и как да използваме разумно парите си, за да постигнем плавна интеграция между традиционния и Интернет маркетинг? Кои са новите тенденции и как да се възползваме от тях успешно? Предлагаме ви няколко съвета за работеща печатна реклама.

Печатната реклама се навърта в дома ни повече от 15 секунди

В ерата на информационния потоп рекламодателите изпитват все повече трудности да привлекат вниманието на потребителя, който сърфира онлайн. Това, че даден материал е публикуван на вашия уебсайт, не означава, че ще го видят онези потребители, които наистина се интересуват от него. Не случайно големи марки като IKEA използват телевизията, за да рекламират печатния си каталог. Изпълнен с богато съдържание, той може да се задържи в дома на потенциалния клиент с месеци. Потребителите могат да почерпят идеи и да се върнат към него по-късно, ако в момента нямат време, като същевременно негласно са приели марката за част от своя интериор. Новите технологии позволяват удобното преливане между печатната и дигиталната реклама. За новия си каталог за 2013 г. IKEA разработва специално мобилно приложение, което позволява на потребителите да сканират дадена вещ от печатния каталог с телефона си и да научат повече подробности за нея на сайта на мебелния гигант.

Съвет:
Обогатете печатния си каталог с повече разнообразно съдържание, което потенциалните ви клиенти ще намерят за полезно. Персонализирайте каталога си, за да накарате получателя да се почувства специален. Ако каталогът е годишен и знаете, че вашите потребители ще го използват по-дълго време, инвестирайте в по-качествена изработка. Подвържете го с твърди корици, за да се запази в добър вид за по-дълго време.

Хората обичат да се доверяват на експерти - предложете им по-задълбочена информация

Текстовете в Интернет пространството имат своите ограничения. Основното качество, с което един материал онлайн трябва да се отличава, е краткостта. Когато става дума за текст с търговска цел, оптималната дължина, препоръчвана от експертите, е между 100 и 500 думи. Изследвания показват, че от монитор се чете до 30% по-бавно.

От своя страна, печатните материали позволяват да се разгърнете и да предложите повече интересна информация на своите потенциални клиенти. Бялата книга например е корпоративно издание, което съдържа полезна информация и е често използван инструмент в B2B маркетинга. Използвайте този тип реклама, за да покажете, че сте лидер в своя бранш, че знаете и можете повече. Всеизвестно е, че хората обичат да се доверяват на експерти.

Друг подход, набиращ все по-голяма популярност, е създаването на брандирани издания с полезна информация, които се разпространяват безплатно. Печатните материали създават по-голямо доверие и потребителите са склонни да вярват на една отпечатана информация повече отколкото на текст, прочетен в Интернет.

В началото на тази година Hewlett-Packard подкрепят своята зелена политика с кампанията „Всяко действие е от значение“ (Every inkling makes a difference). Кампанията „заема“ едноименнния герой от анимационния филм „Лоракс“, в който се разказва за град от пластмаса, където живите дървета са само мит. Косматият герой дава съвети на потребителите как да печатат с мисъл за природата – да рециклират мастилниците от принтерите на HP, да използват рециклирана хартия с FSC сертификати, да използват добавката за браузъри на HP, която намалява разхода на мастило и хартия при директно отпечатване на уеб страници. В допълнение всеки потребител може да създаде своя рисувана книжка с героите от филмчето, която разказва история с поука за опазването на околната среда и да я отпечата за своите деца. За всяка отпечатана книжка компанията дарява по 1 долар на WWF.

Съвет:
В зависимост от предназначението си, печатният материал може и трябва да изглежда различен. Материалите за бизнес клиенти изискват по-голяма визуална тежест, докато брошурите с полезна информация трябва да бъдат леки и удобни. Консултирайте се със специалист как да подберете материалите за изработка и какви са оптималните формати, за да спестите средства.

Можете да използвате хартия и да сте загрижени за околната среда

Все по-голямо значение за положителното развитие на една марка има демонстрацията на грижа и отношение към проблемите на околната среда. Хартиената индустрия в Европа следва едни от най- устойчивите практики за развитие. Използва се биомаса за генериране на енергия за собствени нужди, всяка година засадената гора се увеличава с площ равна на 1,5 милиона футболни игрища и не на последно място - дървесината е възобновяем енергиен източник.

За да направите своето ефективно „зелено“ послание, няма нужда да спирате да печатате. Съществуват много съвременни еко материали за нуждите на печата. Заводът Dalum Papir произвежда хартии от 100% рециклирани хартиени отпадъци от бита. За производството на италианската хартия Shiro Alga Carta се използва отчасти целулоза, добита от цъфтящите водорасли във венецианската лагуна. Италианските производители използват и целулоза от плодови отпадъци – лимони, портокали, царевица, ябълки и маслини.

Повечето рециклирани или устойчиво произведени хартии удостоверяват своето качество със сертификати, но все пак се различават по отпечатъка, който оставят върху околната среда. Международната природозащитна организация WWF оценява хартиите всяка година по три основни признака – източник на целулозата, емисии от производството и прозрачност на компаниите. Всяка хартия може да бъде проверена на checkyourpaper.panda.org.

Съвет:
Консултирайте се със специалист за видовете екологични материали и как може да ги използвате ефективно. Рециклираната хартия има по-кратък живот от обикновената. Не я използвайте за документи, които трябва да съхранявате за повече от 10 години. В същото време е много подходяща за рекламни материали, които са предназначени за кратка употреба.

Искате да покажете лукс – печатната реклама остава най-силното ви оръжие

Оказва се, че Интернет олекотява рекламите. Трудно е да се възпроизведе идеята за лукса чрез интернет банер или сайт. Старомодната хартия се доказва като най-добрият начин за пресъздаване на чувство за лукс, високо качество и фина изработка. Има безброй начини да направите един печатен материал луксозен. Ако например сте професионалист на свободна практика, впечатлете големите корпоративни клиенти, които искате да привлечете, с луксозно портфолио с твърда подвързия. Ако пък държите на меката подвързия, придайте ѝ модерен вид, като я ламинирате или покриете с частичен UV лак. Покажете, че вашата компания е солидна и сериозна, като изработите следващите фирмени тефтери с кожена подвързия и позлатяване на среза на книгата – технология, при която се използва истинско злато, за да се пресъздаде ефекта „страници от злато“.

Съвет:
Не прекалявайте с ефектите, а заложете на качествена изработка. Качеството си личи в детайлите.



За полиграфически комбинат „Димитър Благоев“

Полиграфически комбинат „Димитър Благоев“ предлага изработването на книги с мека и твърда подвързия, продуктови каталози, рекламни брошури, бележници и тефтери, справочници, годишници, настолни и стенни календари, брошури, плакати и други материали за целите на рекламната комуникация.

Комбинатът разполага и с бутикова работилница за специални услуги – топъл печат, подвързване с естествена кожа и блиндове (украшения върху корицата, нанесени с нагорещени клишета), позлатяване на среза на книгата, поставяне на ласе (разделител от плат) и други специфични изпълнения.

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар