Общо 31 представители от 14 държави-членки на Intergraf участваха тази година в Генералната асамблея, която се проведе на 13-и юни в Люксембург.
Домакинът на срещата Жан-Пол Шмиц, президент на Асоциацията на печатарите в Люксембург, представи накратко печатарската индустрия в страната и отбеляза основните направления за развитие на печатарския бизнес.
Маркетинговият директор на Epacar (PaperlinX) Марк Вершерен разгледа, от позицията на производителите и дистрибуторите на хартия в Европа, отговорностите и задачите на хартиената промишленост към опазването на природната среда. Той подчерта отговорността, която днес всички ние носим за съхраняване на природата за следващите поколения.
Дейността на Intergraf през изминалата година бе представена от Беатрис Клозе, Генерален секретар на Intergraf, от Мартина Флинк, отговаряща за работата с обществеността и от Ане-Мари де Нозе, консултант в Intergraf.
Сред множеството проекти и разработки на европейската организация на печатарите особено съществена е ролята на темите, свързани с опазването на природата и намаляването на вредните емисии в печатниците. На тези, които са по направление надеждност и здравеопазване на работещите в печатници, както и икономически и статистически разработки, а също и по отношение на засилване на компетентността в индустрията, образование и обучение, заетост на работещите и социална дейност, състояние и развитие на вътрешните пазари.
Подчертано бе, че европейската печатарска индустрия е изправена пред множество предизвикателства, Бързото развитие на нови технологии и глобализацията на пазарите трябва да се разглеждат много сериозно. Трудно е да се имплементират стратегически решения за развитие, тъй като 85% от печатниците в Европа имат по-малко от 20 работещи. Промишлеността се концентрира над местния пазар и над краткосрочни поръчки, поради което практически не съществува подход към общия пазар, тъй като все още много малко компании се кооперират една с друга.
Изследванията показват, че в индустрията все пак се наблюдава консолидация, което е обаче твърде дълъг процес и за жалост това няма да доведе до намаляване на свръх капацитетите. Повече капацитет означава по-голяма конкуренция, която намалява цените почти до невъзможни нива.
Печатните продукти днес се обменят все повече както в страните от Европейския съюз, така и извън него. Това води до още по-голямо намаляване на цените. Диференциране е възможно само при добавяне на нови стойности — чрез предоставяне на допълнително обслужване, както и чрез внедряване на нова компетентност или създаване на стратегически алианси с други компании.
С цел повишаване на компетентността на европейската печатарска промишленост Intergraf работи активно над темите: Управление на производствените разходи; Пестене на енергия и на суровини; Разработване на услуги с добавена стойност; Подкрепа за европейските печатари и развитие на печатарската промишленост в Европейския съюз; Инвестиции в човешки ресурси; Разработка на препоръки за печатарската промишленост по отношение подобряване на здравеопазването, надеждността и опазване на природата; Повишаване имиджа на печатарската промишленост чрез анонсиране на положителен опит.
На Асамблеята бяха представени и резултатите от кампанията PrintSells, в която участваха 16 списания от 13 държави.
Обсъдени бяха естествено и обичайните за Генералната асамблея организационни въпроси и бяха взети съответни решения.
На Генералната асамблея бе избран нов президент на Intergraf — г-н Хавард Грьотхайм, президент и изпълнителен директор на 07 group, най-мощната печатарска група в Норвегия, създадена през 2007 г. при обединяването на най-големите печатарски компании в страната. Хавард Грьотхайм наследява Боб Ходжсън, който бе президент на Intergraf през последните две години.