Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Новите широкоформатни принтери на Нewlett–Рackard HP Designjet 8000s и HP Designjet 9000s



Hewlett–Packard (HP) оперира в България повече от 20 години. Първоначално фирмата осъществява дейността си чрез свои партньори — български фирми. В края на 1997 г. регистрира свое директно представителство. Добрите резултати от дейността в България, перспективите на пазара, както и политическата и финансовата стабилност на страната, предопределят решението на корпорацията Hewlett–Packard да създаде своя пълнофункционална дъщерна фирма в България.

Hewlett–Packard Bulgaria Ltd. е дъщерна фирма на Hewlett-Packard — извършва търговска, консултантска и маркетингова дейност. Екипът на фирмата включва висококвалифицирани специалисти, подготвени в
международните центрове за обучение, които прилагат световните стандарти и опит на Hewlett–Packard в България.

полиграфия Г–н Манчев, разкажете ни най–общо какво предлага Hewlett–Рackard (HP) в България.

М.М. Освен периферните устройства, с които сме най–известни на българския пазар — лазерни и мастилено–струйни принтери за дома и бизнеса, шиирокоформатни принтери, консумативи, цифрови камери и функционални устройства, като цяло НР предлага, продава и маркетира в България персонални компютри, мобилни компютри, персонални цифрови помощници
(PDA) — нашите iPAQ , Intel базирани сървъри, Unix базирани сървъри, системи за съхранение на данни, софтуер за управление на мрежи от рода на Open View, както и ИТ услуги.

полиграфия
Как е организирана вашата търговска дейност и кои са търговските ви партньори в  България?

М.М. Нашият бизнес е основно индиректен — продуктите на НР се реализират на пазара от нашите търговски партньори или както ние наричаме „channel–структура“. Най–напред са дистрибуторите, а след тях дилърите или „риселърите“. Работим с три дистрибутора — NT CHS България, Most Computers и PolyComр. Те имат директни договори с НР, правят поръчки към нас, но самите те не продават на крайни клиенти, а продуктите стигат до крайните потребители чрез риселърите.

полиграфия
Бихте ли пояснили за нашите читатели какво представлява PSP пазарът и какви
фирми обхваща? Имате ли представа какъв е годишният оборот на PSP пазара в България?

М.М. PSP е абревиатура на Print Service Provider и за нас това са фирмите, които предлагат печатни услуги. Нашият интерес е насочен основно към фирми, които са със сериозни намерения
в областта на широкоформатните печатарски услуги. Не бих искал да изброявам имена, но почти всички големи такива фирми са и наши клиенти.

Не разполагаме с официални данни какъв е годишният оборот на PSP пазара в България, но нашите проучвания показват, че съществуват достатъчно на брой фирми в този сектор, за да
инвестираме и предлагаме нови решения за него. За нас са еднакво интересни както малките фирми с неголям обем работа, така и големите предприятия, които са с повече възможности
и изисквания, защото НР предлага решения и за двете категории. Наскоро в България имаше инсталация на най–бързата машина в „широкоформатния свят“ — Scitex TurboJet, която печата с
400 кв.м/ч.

полиграфия Какви са новите разработки на HP за PSP пазара, вследствие придобиването на Scitex Vision и партньорството със Seiko и Infotech?

М.М. Със Scitex Vision нещата тепърва ще се развиват, защото те още не са напълно интегрирани в структурата на НР.

Продажбите там засега все още се извършват по централизиран начин.

С придобиването на Scitex Vision, както и благодарение на партньорството ни със Seiko,
ние покриваме целия сегмент от широкоформатния печат — от малкия формат (А3) за вътрешна реклама, през 64 инча, 100 инча широк формат вътрешна и външна реклама и стигнем до супер широкоформатните ни (superwide format) Scitex машини. По този начин можем да отговорим на
нуждите на всякакъв вид клиенти от този пазар.

В момента новите ни разработки са основно в резултат на партньорството ни със Seiko.
Разработките на продукти се извършват съвместно от специалистите и на двете фирми,
производството им се осъществява изцяло от Seiko, а след това продажбата и поддръжката на машините се извършва от Hewlett–Рackard. Нашите два нови модела са широкоформатните
принтери HP Designjet 8000s и HP Designjet 9000s. Последният беше известен като Colour Painter 64s и представлява 64–инчова солвентна машина. По думите на наши клиенти в България, това е най–добрата машина в класа си. Така че HP Designjet 9000s е директен наследник на Colour Painter
64s, но разбира се доста неща са променени по него — не само изглежда по–различно, но и формулата на мастилата е променена така, че да отговаря на изискванията на Hewlett–Рackard за по–добро цветопредаване, по–широка цветова гама и безвредност на мастилото.

полиграфия С какво тези нови съвместни разработки на HP и Seiko (HP Designjet 8000s и HP
Designjet 9000s) превъзхождат останалите съществуващи марки на българския пазар? На кои качества залагате най–много за утвърждаването им на нашия пазар?

М.М. Нашата стратегия за в бъдеще ще бъде не само да предлагаме тези солвентни машини, а и да се грижим за тяхното сервизно обслужване — това, смятам, ще бъде най–голямото ни преимущество пред конкурентите, защото на българския пазар вече съществуват и други марки такива машини, но те са оставени на грижата на собствениците им относно поддръжката. Искаме да предложим на клиентите си нещо различно от това, което досега е предлагано тук, т.е. фирмата, която ще си купи такава машина да е сигурна, че това е най–доброто на пазара.
Като производителност тези машини нямат аналог в своя сегмент. Серията 9000s печата със скорост 20 кв.м/ч. и мога да кажа със сигурност, че това е най–бързата машина в този ценови сегмент. Същото е и със серията 8000s — тя печата със скорост от 8–10 кв.м/ч., в зависимост от избора на режима на работа.

Другото, което ни отличава от конкуренцията е много широкото цветовото пространство, което могат да възпроизведат нашите машини, благодарение на мастилата и технологията като цяло.

Освен всичко това, ние предлагаме на нашите клиенти и още нещо, което досега никой не е
предлагал — уникална система за пречистване на въздуха, разработена изцяло за НР, специално
за тези машини. Тя може да бъде закупена не само заедно с машината, но и отделно от нея и
позволява работа дори и в много малки помещения. Изследванията показват, че в зависимост от
солвента (разтворителя), който използва съответната машина, много бързо може да се повиши
концентрацията на летливи вещества във въздуха. При по–малки помещения, в рамките буквално
на половин час, може да стане нетърпимо да се работи. Нашата система за пречистване на въздуха, която е с активен въглен и в зависимост от машината с един или два филтъра, гарантира винаги доброто качество на въздуха, съответстващо на световните стандарти. Наясно сме, че много фирми в България все още не държат особено на това, ето защо ние не ги задължаваме да купят нашата пречиствателна система заедно с машината. Може те да притежават друг вид такава
система или климатична инсталация, но всичко останало ще им излезе в крайна сметка много
по–скъпо.

Другото, което прави нашите машини различни от останалите, според мен е, че това са най–чистите машини за работа. Всичко е измислено по начина, по който е решено при другите серии DesignJet. Имам предвид мастилниците, главите, отпадъчното мастило и т.н. — те са направени
така, че потребителят няма нужда на налива или прелива каквото и да е. При свършване на
мастилото се изважда касетката (мастилницата), при което няма никакво изтичане дори и на капки мастило, и се заменя с новата.

Нашите проучвания сочат, че по отношение на поддръжката на тези машини ние ще бъдем така да се каже „бялата лястовица“ в този сегмент на пазара, тъй като голяма част от солвентните машини, които се предлагат у нас, не могат да разчитат на качествена поддръжка.

полиграфия Какви са плюсовете за потребителите, вследствие на партньорството ви с ключови доставчици на софтуер?

М.М. По отношение на софтуера, в момента, специално за тези машини 8000s и 9000s, си партнираме с Onix, които са едни от най–добрите според нас в тази област. Те разработиха RIP софтуера за тях, който се предлага заедно с машините, но и отделно от тях.

полиграфия Какви други продукти и серии принтери разработва HP за PSP пазара?

М.М. Освен солвентните HP Designjet 8000s и HP Designjet 9000s, предлагаме небезизвестната
Designjet 5500, която е с мастила на водна основа. Тя основно покрива нуждите от печат на изображения за вътрешна реклама.

Отскоро предлагаме и по–новата Designjet 4500, която е високоскоростна, има вариант и в
комплект със широкоформатен скенер, така че може да работи и като копирна. Тя е изключително
удобна машина за фирми, които предлагат услуги по копиране на чертежи от всякакъв вид — технически, на машинни елементи, архитектурни, географски и т.н.

полиграфия В кой сектор очаквате най–голямо развитие през 2006?

М.М. Мога да говоря само за частта, за която аз отговарям, а именно — периферните устройства. За 2006 очакваме да продължи ръстът на продажбите при цифровите фотоапарати, които вече почти се изравняват като обем, по наши данни, с някои други установени пазарни сегменти. В областта на продуктите за дома, мултифункционалните устройства (предимно мастилено– струйните) достигнаха завидни обеми като брой продажби и обем на паричните постъпления. Смятам, че най–вече ще продължи бързият темп на растеж и развитие в областта на мултифункционалните устройства и цветните принтери за бизнеса, независимо дали става въпрос за лазерна или мастилено–струйна технология, защото ние предлагаме и двете.

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар