Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

„Полиграфснаб“ АД с ново решение за уникални за българския пазар хартиени чанти



„Полиграфснаб“ АД предлага висококачествени хартии за всички сфери на полиграфическата индустрия в страната. Благодарение на традициите и опита в областта на търговията с хартии днес лидерът на българския хартиен пазар се радва на заслуженото доверие на своите клиенти. През последните няколко години компанията активно инвестира в преработването на отпадъчна хартия и като цяло в екопроекти. 
Последната инициатива на „Полиграфснаб“ АД в посока опазване на околната среда е закупуването на японската машина Nelong 2254 за производство на хартиени чанти. 
Именно за да научим малко повече за нея, се срещаме с инж. Петър Божилов, мениджър производство в „Полиграфснаб“ АД.

 „За съжаление у нас все още се избира по-евтиният вариант, а не по-щадящият за околната среда.“

Инж. Петър Божилов, мениджър производство в „Полиграфснаб“ АД

Инж. Божилов, моля Ви, разкажете накратко за новата придобивка, разработена от японската компания Nelong?

Новата ни придобивка – Nelong 2254, е за производство на хартиени чанти с размери: ширина от 22 до 54 см и дължина от 29 до 70 см. Машината е високопроизводителна, с максимален капацитета от 120 чанти на минута. Уникалното при нея е, че дръжките на хартиената чанта са плоски, което ги прави много по-удобни за носене, а не както досега произвежданите в България канапени дръжки.

Относно възможностите ни за печат, ние разполагаме с четирицветна машина, така че, при желание от страна на нашите клиенти, не е проблем да отпечатаме и цветни чанти.

Защо клиентите трябва да изберат точно Вашите продукти?

Както вече казах, те ще получат уникален за България продукт. Освен това не бива да подминаваме и факта, че нашето решение (и хартиените чанти в по-общ смисъл) е едно чисто производство от екологична гледна точка.

Всеки знае, че хартията може да бъде рециклирана, така че при използването на хартиени чанти се избягна замърсяването на околната среда, характерно за полиетиленовите торбички.

Какви предизвикателства крие реализацията на Вашата идея да насочите партньорите и клиентите си към решения от възобновяеми източници?

За клиентите ни (собственици на магазинни вериги) не представлява голямо предизвикателство да предлагат хартиени чанти в своите магазини. Предизвикателството е да превъзпитаме еко-мисленето на българския клиент и да предпочете хартиените чанти пред полиетиленовите торбички, да се убеди, че те са дори по здрави и с по-голяма товароносимост, а като цени вече са и равностойни.

Положителното е, че много голяма част от хората започнаха да осъзнават, че чантата трябва или да бъде за многократна употреба, или да бъде от хартия, за да не замърсява околната среда. Все пак повечето избират от гледна точка на цената и съответно се спират на полиетиленовите торбички. За съжаление у нас все още се избира по-евтиният вариант, а не по-щадящият за околната среда.

Да разбираме, че цената е най-големият проблем, стоящ пред масовото навлизане на хартиените чанти?

В голяма степен това е така. Надяваме се, че с влизането на нормативната уредба и таксите, които трябва да се плащат към държавата при производството на полиетиленови торбички, потреблението на хартиени чанти ще нарасне сериозно.

Въпросите зададе Радослав Далев

Статията е публикувана в брой 3 / 2012.

 
23.07.2012.
Автор: Polygrafiа Magazine
0 Коментари
Таг :

Печатно оборудване, Печат, Интервюта

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар