Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

COPI'S 2013



От 16 – 18 октомври 2013 г. в Интер Експо Център – София ще се проведе специализираната изложба за рекламни и печатни комуникации COPI'S – Communication Art Print Image Sign, организирана съвместно от Агенция Булгарреклама и Прим Дизайн. Разговаряме с г-н Ивайло Иванов – управител на Агенция Булгарреклама, и г-жа Вихра Огнянова – управител на Прим Дизайн.

От 16 до 18 октомври ще се проведе тазгодишното издание на COPI'S. Какво сте предвидили, какво да очакват посетители и изложители?

Ивайло Иванов: Горди сме да споделим, че изложението се утвърждава като най-големия форум в областта на рекламната и печатната (дигитална и конвенционална) индустрия в България. Събитието предлага отлична бизнес среда за изложители и посетители. От 2012 г. COPI'S обединява организираните в предишни години Print Imaging & Sign Expo (от Агенция Булгарреклама) и Реклама ЕКСПО (от Прим Дизайн). Преодоляхме различията и сега имаме солидна история и доверие от страна на бранша, а от това печели цялата рекламна индустрия.

Вихра Огнянова: Тази година COPI'S отново ще събере специалистите в производството и търговията с печатна, светеща, външна и сувенирна реклама, компании за визуални комуникации. Освен печатниците, внушително е присъствието и на дистрибуторите на машини и технологии за дигитален широкоформатен печат, медии и мастила. Традиционни участници са и фирмите, занимаващи се с промоционални продукти и сувенири. Един от стремежите ни е да разширим в следващите издания представянето на печата върху текстил, който намира все по-широко приложение в интериора, екстериора, рекламната и панаирната индустрия.

Колко са фирмите, заявили участие досега? Какви нови продукти и решения ще бъдат представени?

Ивайло Иванов: Кампанията по набиране на изложители все още е в ход. Досега са заявили участие над 100 директни български и чуждестранни компании, като представените експонати ще заемат площ от 5000 кв.м. Интересът на фирмите участници миналата година беше своеобразен връх, което стана възможно вследствие на факта, че две емблематични за рекламния бранш изложения си подадоха ръка. Тази година надхвърлихме мащабите на предишното издание. Завръщат се фирми, които не са участвали повече от 5-6 години.

Вихра Огнянова: Сред участниците са компании от Полша, Румъния и Турция. Фирмите, които се включват тази година, отново са от няколко направления. Производители на мастила и консумативи за флексо- и дълбок печат, както и на UV лакове за офсетов, флексо- и ситопечат, ще демонстрират последните си продукти. Ще бъде показана пълноценна система за профилиране в предпечата и цифровата обработка на изображения, предназначена за професионалистите, които организират и управляват цялостни фото, предпечатни и печатни работни потоци. За първи път ще бъде демонстриран екосолвентен, настолен режещо-печатащ принтер с бяло мастило, както и широкоформатен графичен принтер с възможност за зареждане на 2 рола печатна медия. Посетителите ще могат да видят хибриден дигитален широкоформатен UV LED принтер, който съчетава фотографско изображение и впечатляваща печатна скорост. Тенденцията при изработването на сувенирните материали е използването на съвсем нови технологии. За първи път тази година посетителите на COPI'S ще могат да видят серия луксозни, ръчно изработени продукти от 100% истински карбон – материал, прилаган масово в шампионата „Формула 1“ и в част от космическите технологии.

Какви са акцентите на съпътстващата програма тази година? Планирате ли нови инициативи, които да разширят фокуса на изложението?

Вихра Огнянова: Мотото на събитието тази година е „COPI'S – печатните технологии в дигиталния свят“. Съпътстващата програма включва изложбата „Форум рекламна фотография“ с творби на изявени български модни фотографи, както и изложбата „Избрано от фонда на Международното триенале на сценичния плакат“. През втория ден на изложението – 17 октомври, ще се проведе конференцията „Ден на печатните технологии в съвременния свят – оттук накъде?“ Организираме дискусия на тема „Защита на авторските права във визуалните изкуства“. Планираме и провеждането на серия професионални семинари, демонстрации и уъркшопове.  

За първи път се организира конкурс за визия на COPI'S 2014 сред студентите от Националната художествена академия и студентите от специалност Графичен дизайн в Нов български университет. Разкажете ни повече за него?

Ивайло Иванов: Считаме за наш приоритет приобщаването към бизнеса на учениците и студентите от професионалните учебни заведения. Много е актуална темата за образованието, което в последните години не отговоря на нуждите на бизнеса. Тези наши впечатления са резултат от работата ни с почти всички браншови организации и засягат не само рекламната индустрия. Знаете, че Интер Експо Център – София прави всичко възможно чрез събитията, които организира, да бъде партньор на бизнеса и да помага за генерирането на нови бизнес решения и платформи. Новото поколение и неговите организации са изградени върху изцяло нови платформи, със съвсем нови мисии. Като динамична компания ние сме длъжни да бъдем гъвкави и да следваме тенденциите. Изложбеният бизнес, като всеки друг, се променя, освежава се, търси нови формати. Партньорството ни със специализираните учебни заведения е логичната стъпка в тази посока. Освен да се представят на изложбата, даваме възможност на младите таланти да проведат тук част от тематичните си часове. Според нас е важно докосването на учещите до технологиите – да видят машините и иновациите в съответната индустрия, тенденциите за развитие. Убедени сме, че много силен мотив в развитието на професионалния интерес е взаимодействието с практиката.

Вихра Огнянова: Да, инициативата е за първа година и поради големия интерес решихме да разширим фокуса. В конкурса ще се включат и ученици от Националната професионална гимназия по полиграфия и фотография и Националната художествена гимназия „Цанко Лавренов“, София.

До 1 декември ще събираме предложенията за участие. Първото „сито“ ще пресее 10 проекта, които ще бъдат номинирани до 10 декември, а след това, до 15 декември, специално селектирано жури, съставено от арт директори на рекламни агенции, ще определи победителя.

Много примамлива е голямата награда – 800 лв., които са предназначени за плащането на една семестриална такса в желаното от победителя учебно заведение. Предвидили сме и онлайн гласуване, което ще разпредели и по-малки поощрителни награди на публиката. Планираме тази инициатива да продължи през годините, защото е съвсем нормално в една индустрия като рекламната именно визията на изложението да е модерна, иновативна, в крак с тенденциите и изцяло обърната към младите в бранша.

Какви са насоките за развитие на специализираното изложение COPI'S, целите ви като организатори за следващата година?

Ивайло Иванов: Основна наша мисия е да привлечем вниманието на всички хора, които имат отношение към производството на реклама – маркетолози, бранд мениджъри, архитекти, проектанти и дизайнери. Една от темите, които искаме да намерят място за дискусии на форума, е именно естетизирането на градската среда. Визуалните комуникации намират все по-голямо приложение в различни сфери. С подобни дискусии искаме да подкрепим кандидатурата на София за Културна столица на Европа през 2019 година. Планираме освен дискусия да учредим и конкурс „Визуалните комуникации в София“. Трябва да отбележим и факта, че след като слезе на летището, гостът на нашата столица много трудно се ориентира за разположението на ключови обекти в града. От посещенията на другите световни панаири знаем, че със стъпването в града домакин, дори и да не говориш езика, комуникацията е такава, че можеш спокойно да намериш мястото, да разбереш за събитието и да присъстваш на него. Бихме желали с подобни дискусии и със съответни действия да дадем своя принос към инициативата. Убедени сме, че улесняването на визуалната комуникация за всички гости на града е важен елемент в избора на София за културна столица.

Вихра Огнянова: От стратегическо значение за всеки бранш, не само за рекламния, е да покаже предимствата на бизнеса, преодолявайки кризисните моменти. Именно затова изложенията са необходимата стратегическа стъпка, партньор на браншовите организации, медиатор в отношенията между различните компании и презентатор на нови идеи.

 
10.10.2013.
Автор: Радослав Далев
0 Коментари
Таг :

Изложения, Новини, Събития, Интервюта

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар