Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

COPI’S – успешното българско изложение



За трета поредна година от 8 до 10 октомври 2014 г. в Интер Експо Център София ще се проведе специализираната изложба за рекламни и печатни комуникации COPI’S (Communication art Print Image Sign). Събитието, което преди една година даде заявка, че е на път да се превърне в най-голямото специализирано изложение в областта на производството, дистрибуцията и търговията с печатна, светеща, външна и сувенирна реклама, тази година се завръща с три нови теми – OFFICE STORЕ, SCHOOL STATION, CREATIVE CAMP. Паралелно с тях ще бъдат представени последните технологии и тенденции в областите Рекламен дизайн, Печатна реклама, Рекламни агенции и Рекламно-информационни елементи.

 „Ще продължим да надграждаме и развиваме съдържанието на COPIS, това ни дава добавена стойност

Зад тези думи застават Ивайло Иванов – управител на агенция Булгарреклама, и Вихра Огнянова – управител на агенция Прим Дизайн.

„След като успя да се наложи като най-голямото специализирано изложение за рекламни и печатни комуникации в Югоизточна Европа, изложбата COPI’S продължава да разширява портфолиото си от участници, продукти и технологии. Зад успешното развитие на изложението стоят, от една страна, дългогодишният опит и спечеленото доверие на бранша, а от друга – търсенето на най-новите тенденции в индустрията“ – не крие радостта си от успеха на форума управителят на агенция Булгарреклама Ивайло Иванов.

„Според г-н Иванов обединяването на Print Imaging & Sign Expo (агенция Булгарреклама) и Реклама ЕКСПО (Прим Дизайн) през 2012 г. е разширило мащабите на изложението и е създало отлична бизнес среда за изложители и посетители. Затова и стратегията на COPIS е ,първо, да стимулира развитието на пазара, а след това – да се насочи към разширяване на границите извън рамките на Югоизточна Европа“ – смята управителят на Прим Дизайн Вихра Огнянова.

По думите на г-жа Огнянова разнообразието от продукти се увеличава с всяко следващо изложение, като успоредно с това се наблюдава и постоянен ръст на продадените площи – между 20% и 30% ежегодно.

За успехите и бъдещите предизвикателства, и най-вече за това, какво предстои да се случи на COPIS 2014, разговаряме с г-н Иванов и г-жа Огнянова:

Миналогодишното издание на COPIS бе особено успешно и се утвърди като най-големия форум в областта на рекламната и печатната индустрия за Югоизточна Европа. Какво да очакват изложители и посетители от COPIS 2014?

И.И. Ако попитате собственик на фирма защо компанията му участва в COPI’S, най-честите отговори ще бъдат: „За да намерим още клиенти“ и „Да си сверим часовника“. Точно към това се стремим. Ето защо всяка година надграждаме създаденото до момента, като разширяваме профила на изложбата, събитията и съпътстващата програма, за да предоставим на изложителите конкурентен пазар и възможност за увеличаване разпознаваемостта на бранда им, а на посетителите – запознанство с водещите фирми, демонстриращи развитието на графичните изкуства и технологии.

В.О. Една от целите ни тази година е да съберем на едно място бизнеса и младите специалисти. Така ще можем да осигурим повече кадри за индустрията и да помогнем на младите хора да намерят работа. Има свободни места в тази сфера, а COPI’S e добра възможност за успешни контакти, защото предоставя директна връзка с предприемачите.

Много ли са новите фирми, заявили участие в изложението и какви са продуктите и решенията, с които ще се представят на COPIS 2014?

И.И. Продължаваме да се развиваме с все по-бързи темпове. През всяка от последните години реализирахме над 20% ръст в продажбата на изложбени площи, а тази, която продължава и сега, започнахме с над 30% от началото на кампанията. Едва три седмици след откриването 90% от старите изложители заявиха участие и над 80% от площите бяха заети, което доведе и до откриването на допълнителна зала за участие. Наблюдаваме и тенденция утвърдени в бранша фирми, които не са участвали през последните пет години, сега не само да се завръщат в COPI’S, но и да разширяват представянето си.

В.О. Освен че продължаваме да надхвърляме мащабите на предишните издания с нови изложители, продуктовата гама става все по-богата и интересна. Тази година за първи път в България ще бъде представена двукомпонентна полимерна боя на силиконова основа, превръщаща всяка повърхност в място за писане и презентации с неограничена площ, което може да бъде използвано в офиса, в конферентни, обучителни и класни стаи и зали, както и в хотели и стаи за отдих. Друг – нов за страната продукт е т.нар. фотофигура, при която клиентът се сканира с безвреден 3D скенер, след което триизмерният дигитален файл се обработва и се изгражда фигура на пълноцветен 3D принтер. Това са малка част от новите ни попълнения, тъй като предстои още 80% от изложителите да подадат информация за своето представяне.

Анонсирали сте три нови теми – OFFICE STORЕ, SCHOOL STATION, CREATIVE CAMP. Какво Ви накара да вървите в тази посока?

И.И. Темите са свързани именно с целта ни да инвестираме в развитието на младите хора. Бизнесът се развива много по-бързо от образователната система и това е нещо нормално. Затова и смисълът на съпътстващите събития, срещи и презентации, които организираме, е да помогнем на младите кадри да осъзнаят какво ги вдъхновява, каква професия и кариера искат в тази индустрия. Това са все неща, които ще им помогнат да бъдат успешни на пазара на труда и да усвоят професията, за която са учили, докато я упражняват.

В.О. COPI’S разкрива възможности за стажове, обучения и практики, в които реално се изучават тънкостите на дадена професия. А хората, можещи да предложат тези неща на младите, са работещите професионалисти, които са изложители на събитието. На образованието в България му липсват практическите знания и умения, а човек запомня и научава много повече, когато преживее нещата. Затова изложението е особено ценно – то предлага комбинация от всички изброени елементи.

Специален гост на COPIS 2014 ще бъде небезизвестният Рафи Албо. С какво още ще изненадате участниците и посетителите на изложението?

И.И. Мобилните технологии осезаемо променят света и начина ни на комуникация, като същевременно са една от най-бързо развиващите се технологии в сферата. Огромен брой българи ползват „умни“ телефони в ежедневието си и тези устройства се превръщат в основен инструмент за достъп до информация. Този пазар ще продължава да расте, както и търсенето на експерти в индустрията. Сами разбирате, че когато се запознахме с работата на Рафи Албо, която обединява по интерактивен и практичен начин рекламата, печата и мобилните технологии в едно, нямаше как да пропуснем възможността да го поканим на COPI’S. Убедени сме, че участието му ще бъде полезно и интригуващо за рекламните и маркетинг специалисти.

В.О. В програмата са подготвени различни професионални семинари, работни срещи, демонстрации и уъркшопове, фото- и интерактивни изложби. Ще бъдат изнесени лекции на водещи фотографи, както и много фирмени инициативи, които тепърва предстои да се уточнят.

Като организатори със сигурност имате планове за следващите издания на изложението. Каква е визията Ви за COPIS 2015?

И.И. Ние сме в бизнеса за създаване на качествени изложения и хората трябва да знаят, че участието им ще се отрази положително както на бизнеса и живота им, така и на индустрията. Затова правим това, в което ни бива, и не губим фокус. Основната ни стратегия е да надграждаме и развиваме съдържанието на COPI’S. Това ни дава добавена стойност. След това осигуряваме качествени услуги и продукти. И не на последно място е нивото на креативност в екипа. Всички тези фактори ни превръщат в надежден партньор за нашите клиенти, които ще останат с нас и в бъдеще.

В.О. Ще продължим да увеличаваме конкурентоспособността на изложението, за да навлезем в повече сегменти на пазара, отразявайки бързата му и силна трансформация, като една от амбициите ни във времето е да се превърнем във водещо международно събитие, подобно по калибър и обхват на изложението FESPA, което ни дава и поглед към ключовите тенденции.

Rafi Albo

И няколко въпроса за мястото на печата в маркетинговите комуникации, на които г-н Албо отговори за читателите на сп. полиграфия:

Г-н Албо, Вие сте експерт в областта на One-to-one маркетинга. Бихте ли ни обяснили какво означава този термин и с какво се различава от традиционния маркетинг, който познаваме?

Чистият 1:1 маркетинг е начин на мислене. Той се различава основно по това, че кара клиента/получателя на посланието да се чувства уникален, единствен по рода си, да се почувства като Човек, а не като клонинг. Всяко съобщение има за цел да създава персонализирано емоционално усещане. Някои го наричат ​​ME-маркетинг.

Как One-to-one маркетингът може да помогне на печатния бранш да се справи с предизвикателствата днес? Натискът на интернет, социалните мрежи и мобилните телефони става все по-силен. Къде е печатът в този микс?

Чистият 1:1 маркетинг спомага маркетинговата комуникация да стане по-значима – всичко около нас става ДИГИТАЛНО и печатът не прави изключение. Дигиталният печат, комбиниран с ON-Line каналите и бума на BIG DATA, създава една цяла гама от иновативни начини за възникване на голям обем много емоционална, много лична творческа маркетингова комуникация. Всичко около нас се превръща в ОN-LIFE (комбинация от ON-Line и Real LIFE). Новите технологии дават възможност на печатните материали да навлязат в живота, да се обвържат с данните и съдържанието – видео, анимация, 2D и 3D.

Дълги години работата на печатниците беше фокусирана върху производството и качеството на печата. Днес сякаш от хората в този бранш се очаква да разбират и от маркетинг решения. Смятате ли, че това е необходимо?

Отговорът наистина зависи от това, каква компания сте. Все още има много да се желае по отношение на качеството и производството, но тъй като печатната индустрия се придвижва все по-бързо към ДИГИТАЛНИЯ ПЕЧАТ, има много технологии, които могат да се овладеят и става все по-важно да се научим да работим с тях. Някои компании (основно големите) ще останат съсредоточени върху „промишлените“ печатни продукти, а други ще се превърнат по-скоро в „доставчици на маркетингови услуги“ за своите клиенти с цел разграничаване от конкуренцията и създаване на ново търсене за тяхното функциониране. Забелязвам, че все повече и повече печатни компании в целия свят отстраняват думата „печат“ от логата и марковата си идентичност, въпреки че 95% от тяхната дейност е свързана с печата.

Пътувате по целия свят и имате наблюдения върху много пазари. Предложените от Вас иновативни идеи могат ли да работят на малък пазар като българския и приложими ли са за компании, които не разполагат с голям бюджет за реклама?

Интересното е, че колкото по-малък е даден пазар, толкова повече стойност има в осъществяването на чисти 1:1 маркетингови инициативи. Чистият 1:1 маркетинг е най-успешен за по-малки и средни фирми и обикновено малките пазари работят по този начин. Много по-логично е създаването на персонализирана креативна маркетинг кампания за 15 000–30 000, отколкото за 5 милиона души.

На Вашите семинари давате готови работещи решения, които всеки може да приложи в работата си. Доколко полезни могат да бъдат те в работата на една печатница?

Ще представя много идеи, концепции и формати, които много лесно могат да бъдат използвани и/или лицензирани за производство от печатниците в България.

Статията е публикувана в брой 4 / 2014.

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар