Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

MАН Роланд България ЕООД



полиграфия: Г-н Вълев, въпреки че сте достатъчно познат на хората в полиграфическия бранш у нас, моля представете се с няколко думи за нашите читатели!

Стефан Вълев (Ст. В.): По образование съм икономист. В екипа на MAN Roland съм от 2000 година като управител на МАН Рола­нд България. От 2005 г. ми бе възложено да поема ръководството и на регионалния ни офис в Румъния.

полиграфия: Само за пет години на Вас Ви е гласувано доверие да управлявате пазарното присъствие на MAN Roland в две страни. На какво се дължи това?

Ст. В.: Аз самият трудно бих направил такава преценка. Отдавам го на стратегията на фирмата, за която България и Румъния принадлежат към един общ регион. Но колкото и близко да са разположени географски тези две страни, те имат своите специфики по отношение на пазара. Затова и съществуват два отделни регионални офиса на MAN Roland, които „живеят” свой отделен „живот”. Това са два отделни пазара, но в един общ регион, към който стратегията на концерна е идентична. Предполагам, че възходящото развитие на пазара в България през последните години е продиктувало желанието и решението да се търси подобно развитие и в Румъния.

полиграфия: Какви са приликите и разликите между пазарите на България и Румъния?

Ст. В.: Знаем, че полиграфията е пряка функция от икономическото развитие на дадена страна. Общото тук е, че и двете страни са на почти еднакъв етап от икономическото си развитие, с едни и същи стратегии, продиктувани от стремежа за приобщаването им към европейския пазар. Това всъщност е единствената им прилика. Различията са основно по отношение на потенциала и развитието на предприемчивостта.

Може да се каже, че румънският пазар, теоретично, е с по-голям потенциал поради големината на държавата (като население и територия), но българският пазар показва по-голяма динамика и предприемчивост. Това се вижда от големия обем инвестиции в съвременна техника и технологии, на които сме свидетели у нас през последните години.

полиграфия: Като индустрия и традиции, в коя от двете държави полиграфията е по-напред в развитието си?

Ст. В.: На този етап в Румъния е по-добре развит т.нар. heatset печат. Но в областта на печата върху опаковки България е на много по-предни позиции.

полиграфия: Имате ли информация какъв е пазарният дял на машините и технологиите на MAN Roland в България?

Ст. В.: Да, ние получаваме различен вид информация, но официалната статистика, с която разполагаме, са данните за износа на Германия в края на всяка финансова година. Това са обобщени резултати от износни фирми, банки, финансови институции и други. Съгласно тази
статистика MAN Roland заема 48% от полиграфическия пазар в България.

 
27.09.2011.
Автор: Десислава Брайкова
0 Коментари
Таг :

Интервюта

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар