Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

drupa 2012 – бъдещето днес



Остават само 60 дена, преди фразата „Един свят – една drupa“ да се превърне в реалност. в Дюселдорф, Германия. На всеки четири години drupa „изригва“, показвайки, че действително е връхната точка, най-голямото в света търговско изложение за печат и печатна комуникация. И сигурни сме, че като нас, всеки от вас чака с интерес това, което ще предложи drupa 2012. Не просто защото drupa е традиция, а защото това издание със сигурност ще бъде по-различно. През 2008 г. отново там една тенденция започна да се откроява все по-ясно, а именно развитието и навлизането на дигиталните печатни технологии. Несъмнено през 2012 г. тази тенденция ще продължи своя естествен еволюционен ход и ще видим едни много „по-зрели“ решения в тази насока. Най-вероятно drupа 2012 отново ще бъде дигитална, но както всеки път, това ще бъде само един от фокусите.

Тазгодишното издание ще бъде интересно и поради това, че ще можем да разберем как печатната индустрия устоява на външните фактори. Може би си спомняте, че на предишното издание е-светът беше отчетен като фактор, но общото твърдение беше, че печатната комуникация държи силни позиции спрямо другите информационни канали. Интересно е да разберем какво ще бъде отношението по този въпрос днес. Всъщност организаторите ни показаха ясно, още със старта на рекламната кампания на drupa, че успехът се крие в съчетаването на технологични възможности, в обединяването на силните страни на печатния и дигиталния свят. Демонстрирайки нагледно непобедимостта им, когато бъдат използвани заедно. Показвайки на печатната индустрия, че може да се възползва от новите технологии за добавяне на стойност към печата. Но дали това е пътят за доставчиците на печатни услуги, както и на всички компании с фокус върху печатната комуникация? Предстои да разберем. Основната тема drupa има чар, защото по време на това събитие се случват неща и се показват толкова големи технологични скокове, че в рамките само на няколко дена тенденциите за следващите няколко години не само биват раждани, но и налагани. И така години наред, на всеки четири (с едно изключение), се случваше нещо, което променяше печатната комуникация. Днес ни делят малко повече от 60 дена от издание 2012 на drupа и прогнозите за това, какво ще се случи, стават все повече.

Дори опитът да разгадаем каква ще бъде основната тема на drupa е изпълнено с опасности предизвикателство. Камо ли да заявим, че ще се случи именно това или онова. Да, както казахме в началото, изданието през 2008 г. действително беше inkjet-ориентирано. Тогава НР се превърна в един от най-големите изложители, демонстрирайки дигитални печатни системи с невероятна скорост, качество на отпечатъка и други технологични въведения. По този начин и чрез тези невероятни възможности набързо бяха разчупени много от стереотипите за технологията. Все пак няма да ви подведем, ако кажем, че една от основните тенденции, които ще се откроят, ще бъде еволюционното продължение на това, което се случи преди четири години. Да, само че тази година inkjet ще бъде на стероиди, т.е. ще видим развитие в посока показване на истинските индустриални възможности на технологията. И още – със сигурност ще видим повече за печата на опаковки.

Програмата
На drupa 2012 отново ще има множество специални събития и презентации, засягащи различни теми. По този начин изложението за пореден път ще се превърне в „платформа на знанието“. Отново връхна точка на събитието ще бъде drupa cube, където през целия период на търговското изложение всичко ще бъде завъртяно през призмата на тенденциите в печатната комуникация. Организаторите са предвидили отделни теми за всеки от дните на изложението и съответното мото като например „Печат – Уеб – Мобилност“, където ще бъдат засегнати теми като социалните медии и мобилния маркетинг, стигайки до идеи и тенденции в печата. В програмата на drupa cube са заложени още и „Ден на опаковките“, „Ден на списанията“, „Ден на книгите“, „Ден на вестника“, „Ден на корпоративната комуникация“ и други, като имената ясно показват какъв ще бъде фокусът през целия ден. Пълната програма за drupa cube, за всеки един от дните, можете да видите на: http://goo.gl/xPJXV.

Интелигентни решения за печат, реклама и онлайн на drupa innovation park 2012
Иновационният парк, който ще бъде в палата 7, не само ще предлага на иновативните компании идеална платформа за представяне, но и ще осигури на целеви групи достъп до теми в областта на медиите. Организаторите са заложили четири основни теми, в които ще могат да се срещнат хора от сферите на маркетинга, издателската и рекламната дейност, за да бъдат обсъдени всекидневните теми, касаещи работещите в съответните области, и да бъдат представени иновативни предложения за развитие. Първата тема са иновационните решения в печатната продукция. Тук ще бъдат обсъждани творчески решения и подходи при печатната продукция. Ще бъде засегната темата за лентикулярния печат – единственият разработен процес, който позволява пресъздаването на илюзия за дълбочина, движение и триизмерен ефект върху печатен продукт. На място ще можете да се запознаете отблизо с тази иновативна печатна техника, и то от един от пионерите в областта – DPLenticular (www.dplenticular.com).При маркетинг решенията специалистите от AlphaPicture (www.alphapicture.com) ще отворят своя интерфейс за всички web-to-publish системи, което според тях ще осигури безценни предимства при практическото прилагане в кампании, съдържащи персонализирани послания. По отношение на динамичната издателска дейност ще бъде представено иновативното решение на американската компания Bitstream Inc. за web-to-print. Организаторите на drupa съветват всички посетители да отделят време и да посетят парка за автоматизация на печатните процеси, тъй като автоматизацията ще бъде една от ключовите теми в това издание на изложението. Тази част от програмата се осъществява в партньорство със CIP4. Ще бъдат разгледани всички възможни посоки, свързани с решенията за оптимизация и постигането на по-висока ефективност в печатните процеси и как това може да бъде осъществено с помощта на системи за планиране и контрол. Иновационният парк се допълва от още пет обособени пространства, в които се засягат теми като управление и използване на цифрово съдържание, QR кодовете и добавената реалност, различни екорешения и други. Това е само малка част от всички изненади и полезни събития, които ще се случват в рамките на drupa.

Цялата програма на изложението можете да видите на: http://goo.gl/JkceB.

Докато дописваме тези редове, виждаме как часовникът продължава да отмерва секундите и минутите до началото на drupa и си даваме сметка, че светът ще продължи своето развитие и след мега-изложението, но насоката, в която това ще се случи, ще се роди именно там.

Статията е публикувана в брой 1 / 2012.

 
05.03.2012.
Автор: Polygrafiа Magazine
0 Коментари
Таг :

Изложения, Браншова информация, Събития

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар