Забравена парола

Ще получите нова парола на посочения от Вас email.

 

Ден на печатните технологии в годините на drupa



На 17 октомври в София, под надслов „Ден на печатните технологии в съвременния свят – в годината на drupa“, се проведе второто издание на Националната специализирана полиграфическа конференция. Зала „Витоша” в Интер Експо Център София (IEC) събра над 170 присъстващи, дошли с идеята да се запознаят отблизо с новостите в полиграфическия бранш и да научат повече за възможностите, демонстрирани от производителите, участвали на световното специализирано изложение drupa.

Както знаете, конференцията е инициирана и се организира от „Принт енд Пъблишинг” ООД, издател на специализираните български списания „Полиграфия”, ProGrafica и ProPack, а тази година в конференцията взеха участие два от най-големите световни производители на печатни машини заедно със своите партньори за България: Koenig & Bauer AG и „Доминов Консуматив” ЕООД, Heidelberg Druckmaschinen Vertrieb GmbH и „Хайделберг България“; „Полиграфснаб“ АД – водещ доставчик в хартиения сектор в България; „Вълканов Трейд” – водещ доставчик на материали и услуги в областта на полиграфията, и техният партньор Konica Minolta България; „ДФХ България“ ЕООД – един от основните доставчици на мастила и консумативи за офсетов и флексопечат, и „Сън Кемикал Публикейшън България“ ЕАД. В конференцията участва и анализаторската агенция CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co., която за първи път в България изнесе данни от независим източник за състоянието на печатарската индустрия в България.

Полиграфическата индустрия в България

По време на конференцията беше изнесена информация, проследяваща развитието на част от полиграфическия бранш, както и някои прогнози, свързани с посоката на движение през следващата година и очаквания за 2013 г.

Положителното за индустрията е, а и това беше потвърдено от г-н Петър Кънев (председател на СПИБ) по време на откриването на конференцията, че през 2012 г. се наблюдава съживяване на полиграфическия бранш у нас.

Но нека насочим вниманието си към това, как анализаторите от CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co. виждат развитието на отрязък от бранша през последните 12 години. За получаване на данните е направен технически анализ на приходите, печалбата, заетостта и производителността на 18 полиграфически предприятия, които основно са концентрирали своите производствени възможности в комерсиалния печат (т.е. печат на вестници, книги, списания и рекламни брошури). Това пояснение е важно, тъй като при този вид дейност се забелязва спад, докато печатът на опаковки и етикети търпи положително развитие.

Всичко казано дотук в цифри

Данните показват, че пикова по отношение на приходност за тези 18 компании е била 2008 г., когато са били реализирани 149,3 милиона евро, след което започва постепенно намаляване на стойностите, достигайки 2011 г., където бива отчетено намаляване по този показател с цели 25% и достигане до приходи на стойност 111,4 милиона евро. В същия период чистата печалба на компаниите намалява с 20,8 милиона евро и през 2011 г. вече говорим за отрицателна стойност, равняваща се на 0,3 милиона евро.

Интересното е, че въпреки трудностите собствениците и мениджърите не са предприели значителни съкращения на персонала. Те са успели да запазят работната сила почти на същите нива, поради което през 2011 г. заетите в изследваните компании са 2551, или само с 11% по-малко в сравнение с 2008 г.

По отношение на 2012 г. анализаторите като цяло очакват приходите на компаниите да бъдат сходни с тези от 2011 г., а през 2013 г. вече можем да очакваме и ръст, който са определили да бъде с около 3%.

Специализиран сайт за събитието: www.printday.print-publishing.bg

Целия текст можете да прочетете в печатното издание.

Статията е публикувана в брой 5 / 2012.

 
12.11.2012.
Автор: Polygrafiа Magazine
0 Коментари
Таг :

Архив, Браншова информация, Събития

Сподели в: Share Tweet

Още статии от същата категория

Добави коментар